:: euro2day ::

















Έτος 12ο Αρ.Φύλλου 579 24 - 28 Απριλίου 2009


Να ρίξουν και εκείνοι τις τιμές!

Πολύ σωστά τέθηκε το θέμα: για να θεσπίσει το κράτος μέτρα για την τόνωση της οικοδομικής δραστηριότητας (από την τσέπη δηλαδή του Έλληνα φορολογούμενου) θα πρέπει και οι εργολάβοι να προχωρήσουν σε σημαντικές μειώσεις τιμών στα ακίνητα που πουλάνε.

Και αυτό γιατί ένας τέτοιος στόχος κυβερνητικών μέτρων δεν είναι μόνο η στήριξη των κερδών των κατασκευαστικών εταιρειών, αλλά κυρίως να αποκτήσει ο κόσμος φθηνή κατοικία και να δουλέψουν οι εργαζόμενοι και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον άμεσο και στον ευρύτερο χώρο της οικοδομής.
Στόχος δηλαδή μέσω μέτρων στήριξης σε συγκεκριμένους κλάδους είναι η «προσγείωση» της ζήτησης να είναι σχετικά ομαλή και να μην αποδιοργανώσει ολόκληρο τον ιστό της πραγματικής οικονομίας.

Για να γίνει όμως το τελευταίο δεν αρκεί ούτε η σημαντική μείωση της προσφοράς νέων σπιτιών που υπήρξε κατά την τελευταία διετία, ούτε ενδεχόμενη μικρή υποχώρηση της επιβάρυνσης για τους αγοραστές νέων κατοικιών λόγω των μέτρων. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι μια «γενναία» υποχώρηση των τιμών των κατοικιών, έτσι ώστε να δούμε σημαντική τόνωση του ενδιαφέροντος των αγοραστών. Αναμένουμε...


Μάννα εξ ουρανού!

Πριν από μερικά χρόνια τις απέφευγαν όπως ο... διάβολος το λιβάνι, καθώς οι επαχθείς όροι τους δεν άφηναν περιθώρια κέρδους. Σήμερα, όμως, οι υπεργολαβίες αποτελούν για τις μικρές τεχνικές εταιρείες μάννα εξ ουρανού δεδομένων της έλλειψης δημοσίων έργων και της οικονομικής στενότητας που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες από αυτές. Τα έργα παραχώρησης που έχουν αναλάβει οι τρεις ισχυροί όμιλοι του κλάδου των κατασκευών προσφέρουν τη δυνατότητα ανάθεσης υπεργολαβιών και ήδη έχουν αρχίσει να υπογράφονται οι πρώτες συμφωνίες ανάθεσης τέτοιων έργων.

Η Προοδευτική, που εδώ και τρία χρόνια «πίεζε» για την εξασφάλιση υπεργολαβιών, κατάφερε να συνάψει συμβόλαιο αξίας 40 εκατ. ευρώ για εργασίες στον αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), παίρνοντας βαθιά ανάσα δεδομένου ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων της ήταν σχεδόν ανύπαρκτο.

Στις υπεργολαβίες ποντάρει, επίσης, η Έδραση - Χ. Ψαλλίδας που ήδη έχει αναλάβει κάποιες μικρές εργασίες ελπίζοντας ότι μέχρι το καλοκαίρι θα εξασφαλίσει ένα σημαντικό όγκο έργων στους αυτοκινητοδρόμους Ιόνια Οδός, Ε 65 και Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα.

Υπεργολαβικό αντικείμενο στα έργα παραχώρησης του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει και η ΑΤΤΙΚΑΤ, αφού η κατασκευαστική της δυνατότητα και η πείρα στα οδικά έργα ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν την εταιρεία των κ. Νίκου Κάμπα και Γιώργου Περιστέρη στην απόφαση να αποκτήσουν προ διετίας το 22,5% του μετοχικού της κεφαλαίου. Σανίδα σωτηρίας στις υπεργολαβίες των «μεγάλων» ομίλων βλέπουν, επίσης, οι εισηγμένες ΕΚΤΕΡ, Μοχλός, ΒΙΟΤΕΡ και Αφοί Μεσοχωρίτη, ελπίζοντας πως αυτό θα γίνει το συντομότερο δυνατόν. Άλλωστε, ο χρόνος μετρά πλέον εναντίον τους...



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5,
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr