:: euro2day ::

















Έτος 6ο Αρ.Φύλλου 299 12 - 16 Δεκεμβρίου 2003


Τo μπακάλικο στην Bear Stearns!

Ποιος σας είπε ότι οι παραδοσιακές επενδυτικές τράπεζες περιορίζονται μόνο στα επενδυτικά προϊόντα, στη διαχείριση χαρτοφυλακίων και στις διαμεσολαβήσεις για συγχωνεύσεις εισηγμένων;

Η είδηση από τη Ν. Υόρκη μας βγάζει απ' αυτήν την άγνοια: Η Bear Stearns, ένας από τους μεγαλύτερους και πιο δυναμικούς οίκους επενδυτικής τραπεζικής στις ΗΠΑ, αγόρασε ένα από τα γνωστότερα... μπακάλικα της Ν. Υόρκης, το Balducci's, στο πλαίσιο της επένδυσής της στην εταιρεία... μπακάλικων Sutton Place (η οποία και έχει στο χαρτοφυλάκιό της άλλα 10 μπακάλικα, όλα υψηλού επιπέδου και σε πολύ καλές περιοχές της Νέας Υόρκης).

Η κίνηση αυτή της Bear Stearns εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάγκης τοποθέτησης μεταξύ 25 με 200 εκατ. δολαρίων στην απόκτηση εταιρειών μεσαίου μεγέθους, άσχετα με το αντικείμενό τους, που θα διευρύνουν το αντικείμενο επενδυτικής ενασχόλησης της εταιρείας.

Δεν φώναζαν καλύτερα και τον ειδικό του χώρου, την Global Finance, να τους συμβουλεύσει σε ποιες μικρομεσαίες άσημες επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν (όπως ήταν κάποτε η Chipita, η Goody's και τόσες άλλες που στη συνέχεια έγιναν γνωστότατες, με την Global να θησαυρίζει);





Ο πόλεμος της καμπάνιας...

Πετυχημένη η καμπάνια της νεοφερμένης (και νεοσύστατης) Hellas Jet, τόσο πετυχημένη που ξεσηκώθηκαν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες απειλώντας... με μποϊκοτάζ έτσι και δεν σταματήσει η απ' ευθείας προσέγγιση της πελατείας μέσω του... Internet!

Η εταιρεία βέβαια συμμορφώθηκε άμεσα (όχι, δεν σταμάτησαν οι κρατήσεις μέσω του Διαδικτύου!) και έμεινε άνευ ισχυρού αντιπάλου η easyJet του κυπριακής καταγωγής Στ. Χατζηιωάννου ν' "αλωνίζει" πετυχημένα και αποδοτικά τον χώρο.

Βέβαια, εδώ δεν πρέπει να δοθεί τόση σημασία στη μέθοδο που επιλέγει κάθε εταιρεία για να προσελκύσει πελάτες ή να κερδίσει μερίδιο αγοράς, όσο στον μακροπρόθεσμο ορίζοντα των κατακτήσεών της σ' ένα χώρο και μάλιστα, εν προκειμένω, στον άκρως ανταγωνιστικό χώρο των αεροπορικών μεταφορών.

Η Hellas Jet εμφανίστηκε μια ωραία πρωία, από το πουθενά, ως "ελληνική" εταιρεία, να διεκδικεί μερίδιο αγοράς επιδιώκοντας να εκμεταλλευθεί τα κενά και τις αδυναμίες των ανταγωνιστών της και σ' ένα μεγάλο βαθμό φαίνεται να το έχει πετύχει. Ο ανταγωνισμός όμως (και δεν μιλάμε μόνο για τον εγχώριο, αλλά και για τον... εξωχώριο!) δεν θα καθόταν να παραδώσει αμαχητί τα όποια κεκτημένα του στον οιονδήποτε τα απειλούσε.

Έτσι, πλην των ταξιδιωτικών πρακτόρων, που εκ πρώτης όψεως έχουν "ηρεμήσει", οι "θιγόμενοι" ακούγεται ότι θα προχωρήσουν σε άλλες κινήσεις που στοχεύουν εκεί ακριβώς που "πονάει" η Hellas Jet και που ενδεχομένως ν' αμφισβητήσουν τη γνησιότητα της εθνικότητας των διαπιστευτηρίων της, η οποία αποτέλεσε και το "πασαπόρτι" για την ευρωπαϊκή της αντιμετώπιση...



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5,
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr