Οι κυβερνήσεις σβήνουν τη... βιομηχανία!
Για ακόμη μια φορά ο γνωστός επιχειρηματίας κ. Μηνάς Εφραίμογλου (μέσω της δημοσίευσης των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων της Εριουργίας Τρία Άλφα) εξαπολύει τα βέλη του εναντίον των κυβερνητικών πολιτικών που ασκούνται εδώ και χρόνια στο μέτωπο των κρατικών προμηθειών, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της ελληνικής βιομηχανικής παραγωγής.
Αναφέρει λοιπόν ο γνωστός επιχειρηματίας:
«Η Εριουργία Τρία Άλφα ως μονάδα καθ' εαυτή, διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα: μηχανολογικό εξοπλισμό, οικονομική διάρθρωση, τεχνογνωσία και στελέχωση. Δοθέντος ότι σημαντικό τμήμα των πωλήσεων της μονάδος κατευθυνόταν προς τις ένοπλες (ένστολες) δυνάμεις, κρίσιμο και καθοριστικό για την επιβίωση της μονάδος, αλλά και της όλης ελληνικής εριοβιομηχανίας και της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας γενικότερα, ήταν και είναι η στήριξη της ελληνικής παραγωγής μέσω των κρατικών προμηθειών, ώστε να διατηρηθούν θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Ήταν λογικό να είχαμε υποθέσει ότι καμία κυβέρνηση δεν θα ανεχόταν την ολοκληρωτική εξάλειψη του κλάδου που συνεπάγεται την πλήρη εξάρτηση των ένστολων Ελληνικών Δυνάμεων από ξένες χώρες. Δυστυχώς, η κυβερνητική πολιτική κατ' εξακολούθηση ακολούθησε άλλη "λογική".
Σήμερα κρατούσα μεταξύ των Ελλήνων παραγωγών ειδών κλωστοϋφαντουργίας γνώμη είναι ότι η εφαρμοζόμενη στις κρατικές προμήθειες πολιτική τους ωθεί να μετατραπούν από παραγωγοί σε εισαγωγείς.
Η Εριουργία Τρία Άλφα έχει τη θέληση και διατηρεί ακόμη τη δυνατότητα να παραμείνει παραγωγός, και άρα διατηρεί εν δυνάμει θέσεις εργασίας, εκπληρώνοντας έτσι κοινωνικό και εθνικό καθήκον. Έχει όμως καθήκον και προς τους μετόχους της να επιβιώσει. Συνεπώς, με την έλλειψη πολιτικής βούλησης να στηριχθεί η ελληνική παραγωγή, έχει προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα. Η παραγωγή υποκαθίσταται από εισαγωγές»...
Μοτοδυναμική: η ρευστότητα, οι πωλήσεις και το επιζητούμενο deal
«Ο όμιλος ανταποκρίνεται με ευχέρεια στις υποχρεώσεις του προς προμηθευτές και τράπεζες και δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις», αναφέρει η διοίκηση της Μοτοδυναμικής, η οποία συμπληρώνει πως στις 30 Ιουνίου του 2013 ο εισηγμένος όμιλος είχε πιστωτικό όριο στις τράπεζες 13,7 εκατ. ευρώ και είχε κάνει χρήση μόλις το 42,58%.
Κι αυτό γιατί, παρά τα συνεχιζόμενα αρνητικά αποτελέσματα (-12,7 εκατ. στο εξάμηνο έναντι -2,01 εκατ. κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο) η Μοτοδυναμική παρουσίασε θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 1,35 εκατ. ευρώ, μέσω των οποίων περιόρισε τον καθαρό της δανεισμό στα 4,6 εκατ. ευρώ.
Πέρα όμως από τη μείωση του κόστους και από τις θετικές ταμειακές ροές, σημείο αισιοδοξίας για την εισηγμένη αποτελεί η εκτίμηση της διοίκησής της ότι η πτώση της ζήτησης στις μοτοσυκλέτες έχει φτάσει σε σημεία υπερβολής (της τάξης του -80% ή και του -85% σε αξία από την αρχή της κρίσης) και πως κάποια στιγμή θα αρχίσει να ανακάμπτει. Το γεγονός άλλωστε πως η υποχώρηση του κύκλου εργασιών κατά το πρώτο εξάμηνο περιορίστηκε στο 3,5% δείχνει μια σχετική επιβράδυνση του ρυθμού πτώσης στην αγορά.
Μάλιστα, h συγγενής αγορά του επιβατικού αυτοκινήτου έδειξε κάποια σημεία ανάκαμψης κατά το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου, εξέλιξη που ίσως παρατηρηθεί στο μέλλον και στις μοτοσυκλέτες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η Μοτοδυναμική έχει ανοιχτά τα μάτια της για πιθανά deals που θα διευρύνουν το προϊοντικό της μίγμα.
ΥΓ.: Η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση λίγο πάνω από το 50% των ιδίων κεφαλαίων (8,78 εκατ. ευρώ) της εισηγμένης.
|