:: euro2day ::















Έτος 15ο Αρ.Φύλλου 722 20 - 25 Ιανουαρίου 2012


Χ.Α.: ποιοι μπήκαν με το δεξί στο 2012

Παρότι η ελληνική αγορά δεν κινείται με θετικό πρόσημο από τις αρχές του 2012, αν και οι βασικές αγορές του εξωτερικού σημειώνουν κέρδη, ένας μικρός αριθμός μετοχών δείχνει ότι έχει μπει με το… δεξί στο νέο έτος. Όπως φαίνεται, ο δείκτης των smallcaps έχει και πάλι αρχίσει πιο θετικά τη χρονιά μετά και την καλύτερη επίδοσή του για το 2011 σε σχέση με τον δείκτη των blue chips και των midcaps. Συνολικά, το 2012, από τις 240 μετοχές του Χ.Α. μόλις 74 έχουν κινηθεί με θετικά πρόσημα, ενώ οι υπόλοιπες σημειώνουν αρνητική μεταβολή.

ΣEΛ. 10



Αποκάλυψη τώρα, για τα ελληνικά ΜΜΕ

Οι τελευταίοι μήνες ήταν αποκαλυπτικοί για τα ελληνικά ΜΜΕ: το Alter εκπέμπει μια κάρτα, η Ελευθεροτυπία προσέφυγε στο άρθρο 99, η φιλόδοξη γερμανική επένδυση του RTL Group στον Alpha τερματίστηκε έπειτα από τρία χρόνια, προγράμματα περικοπών και μειώσεων μισθών τρέχουν σε όλα τα «μαγαζιά», ακόμα και στα θεωρούμενα μέχρι πρότινος σταθερά. Και, σαν κερασάκι στην τούρτα, ήρθε και ο καβγάς για το αν η κυβέρνηση έκοψε δάνειο του ΔΟΛ από την Εθνική. Το οποίο, πάντως, ο ΔΟΛ δεν είχε τα τυπικά «προσόντα» για να λάβει.

ΣEΛ. 12 - 13



Νέο «κούρεμα» στην κατανάλωση

Μαχαίρι ακόμη και στις λεγόμενες ανελαστικές δαπάνες, όπως τα τρόφιμα και τα φάρμακα, έχουν αναγκαστεί να βάλουν οι Έλληνες καταναλωτές, ελέω της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων τους, τα οποία εκτιμούν ότι θα υποστούν νέο κούρεμα μέσα στη φετινή χρονιά. Την ίδια ώρα, ο κίνδυνος να κοπεί ο 13ος και ο 14ος μισθός στον ιδιωτικό τομέα, σε συνδυασμό με την περαιτέρω αύξηση της ανεργίας, δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμό.

ΣEΛ. 14



Ακτοπλοΐα: η «καυτή πατάτα»
της επόμενης κυβέρνησης


Aναμφίβολα, ο κλάδος της ακτοπλοΐας δεν είναι ο μόνος που αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα λόγω της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος κλάδος χαρακτηρίζεται από σημαντικές ιδιαιτερότητες που καθιστούν την περίπτωσή του ξεχωριστή. Η πορεία του κλάδου σχετίζεται άμεσα με τη δυνατότητα των Ελλήνων πολιτών να μετακινούνται στη νησιωτική Ελλάδα, καθώς επίσης σχετίζεται και με την ανάπτυξη των νησιών μας. Αν σε αυτό συνυπολογίσει κάποιος και τη σημασία των άγονων γραμμών (που από «φιλέτα», θεωρούνται σήμερα ανεπιθύμητες από τις εταιρείες), τότε αναμφίβολα η περίπτωση της ακτοπλοΐας συγκαταλέγεται σε εκείνες που θα απαιτήσουν αναπόφευκτα «γενναίες» κυβερνητικές παρεμβάσεις μέσα στους επόμενους μήνες.

ΣEΛ. 15


Back2Top


Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr