Φασούλι το φασούλι, που λένε...
Την προηγούμενη εβδομάδα η εισηγμένη εταιρεία Π. Πετρόπουλος ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Φ. Γκολφινόπουλος Α.Ε. για την προώθηση των εξωλέμβιων κινητήρων Tohatsu στην ελληνική αγορά, γεγονός που θα διευρύνει την γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων της και θα δημιουργήσει κάποιες οικονομίες κλίμακας.
Κανείς φυσικά δεν υποστηρίζει πως ένα τέτοιο deal θα αρκούσε για την Π. Πετρόπουλος, ώστε να... ξεχάσει την οικονομική κρίση, η οποία έχει πλήξει σε σημαντικότατο βαθμό τις δραστηριότητες στην ευρύτερη αγορά των μηχανών και των αυτοκινούμενων οχημάτων. Παρ' όλα αυτά, κάθε τέτοια συμφωνία ενισχύει τις άμυνες της εισηγμένης σε μια περίοδο που πολλοί ανταγωνιστές της «λιώνουν» στις ζημίες και τρέχουν καθημερινά στις τράπεζες για να βολέψουν τα ζητήματα της ρευστότητας που αντιμετωπίζουν.
Ενδεικτικό, άλλωστε, είναι το στοιχείο ότι, παρά το μέτρο της απόσυρσης, οι φετινές πωλήσεις αυτοκινήτων θα σημειώσουν νέα μεγάλη πτώση και δεν είναι τυχαίο πως η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου θα παραταθεί έως και το τέλος του 2012. Πού άλλες εποχές, όταν η απόσυρση οδηγούσε σε πολλαπλασιασμό των πωλήσεων και τις αντιπροσωπείες να μην προφταίνουν να εισάγουν!
Σε κάθε περίπτωση, η Π. Πετρόπουλος με ζημίες προ φόρων μόλις 530.000 ευρώ στο εννεάμηνο, διαθέτει πολύ καλύτερη ρευστότητα από το μέσο όρο του κλάδου και, έχοντας πολύ διαφοροποιημένη γκάμα προϊόντων, όχι μόνο αμβλύνει τις επιπτώσεις της κρίσης, αλλά παράλληλα λειτουργεί ως αποδέκτης δραστηριοτήτων που σε καιρούς κρίσης συγκεντρώνονται σε μεγαλύτερους και υγιέστερους «παίκτες».
ΥΓ. 1: Στα 13 εκατ. ευρώ η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης, στα 41,4 εκατ. ευρώ τα ίδια κεφάλαιά της.
ΥΓ. 2: Κατά τη διάρκεια της κρίσης, έχουν προϋπάρξει άλλες τέτοιες συνεργασίες για την Πετρόπουλος και όλα δείχνουν πως θα ακολουθήσουν κι άλλες. Φασούλι το φασούλι, που λένε...
Ο... κοιμώμενος γίγαντας!
Μόλις λίγο πάνω από 50 εκατ. ευρώ βρίσκεται η αποτίμηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο χρηματιστηριακό ταμπλό, πράγμα που δείχνει το βαθμό απαξίωσης που έχει προκαλέσει στο Χ.Α. ο κίνδυνος της χώρας. Μόλις 50 εκατ. ευρώ για έναν από τους τρεις μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους, για τον leader του κλάδου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, για έναν από τους ισχυρότερους παίκτες στη συμβατική ενέργεια, για έναν μεγάλο ιδιοκτήτη ακίνητης περιουσίας κ.λπ.
Απέναντι, βέβαια, σε όλα αυτά, θα μπορούσε κάποιος να αντιτείνει τη γενικότερη ανησυχία γύρω από το μέλλον της οικονομίας, την κατάσταση που επικρατεί στις τράπεζες κ.λπ.
Παρ' όλα αυτά, αν φανταστεί κάποιος το σενάριο που θέλει κάποια στιγμή μέσα στο 2012 την κατάσταση στην ελληνική οικονομία να ομαλοποιείται, με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν οι αυτοχρηματοδοτούμενοι οδικοί άξονες και να δούμε μια ομαλή χρηματοδότηση στα ενεργειακά projects (που συγκαταλέγονται και στα πλέον ασφαλή), τότε η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση μάλλον θα φαντάζει αστεία... |