Έργα ακούν και έργα δεν βλέπουν...
Υποσχέσεις για νέα δημόσια έργα έδωσε για ακόμα μία φορά ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει με ακρίβεια ποιες θα είναι οι καινούργιες συμβάσεις, πότε θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης και, κυρίως, πότε θα γίνουν οι αναθέσεις οι οποίες θα τονώσουν την κατασκευαστική αγορά.
Το μόνο που έκανε γνωστό είναι ότι το πρώτο από τα έργα που σχεδιάζει να προωθήσει το υπουργείο θα αφορά στην κατασκευή του τμήματος Καρτέρι - Πάργα, του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας, το οποίο θα δημοπρατηθεί το προσεχές διάστημα με προϋπολογισμό 48,8 εκατ. ευρώ.
Φυσικά, με ένα έργο -που μάλιστα δεν αποκλείεται να καταλήξει σε έναν από τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους- δεν πρόκειται να αλλάξει η κατάσταση στον κλάδο. Για τον λόγο αυτόν, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ανακοίνωσε πως μέχρι τα τέλη του 2010 θα δημοπρατηθούν νέα έργα συνολικά 1,1 δισ. ευρώ, ενώ έργα 2 δισ. ευρώ θα προωθηθούν τον επόμενο χρόνο και 800 εκατ. ευρώ το 2012.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτήν τη στιγμή το υπουργείο Υποδομών διαθέτει μόλις 1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση νέων έργων και θα πρέπει να βρει ακόμη 3 δισ. ευρώ για να υλοποιήσει τα σχέδιά του. Αυτά τα επιπλέον 3 δισ. ευρώ ελπίζει να τα εξασφαλίσει από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, το ΠΔΕ και από την αναδιάρθρωση του ΕΣΠΑ. Αυτό όμως σίγουρα θα πάρει χρόνο. Και, δυστυχώς, οι τεχνικές εταιρείες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο...
«Άσπρη τρύπα» οι ταμειακές ροές
Σαφής ο επηρεασμός των αποτελεσμάτων της Γενικής Εμπορίου και Βιομηχανίας κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν από τα 7,4 εκατ. ευρώ στα 6,68 εκατ. ευρώ και τα κέρδη περιορίστηκαν μόλις στα 13,8 χιλιάρικα.
Ωστόσο, θετικό στοιχείο είναι το ότι στο πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς η ΓΕΒΚΑ εμφάνισε θετικές ταμειακές ροές που προσέγγισαν το 1,5 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας το ταμείο της και μειώνοντας τον δανεισμό της. Ας μην ξεχνάμε ότι συγκαταλέγεται στις εισηγμένες εκείνες που φέτος θα διανείμουν μέρισμα.
Ένα ακόμη παράδειγμα πτώσης κερδών στο Q1 αλλά επίτευξης υψηλών θετικών ταμειακών ροών ήταν η Χαϊδεμένος.
|