:: euro2day ::

















Έτος 13ο Αρ.Φύλλου 629 9 - 13 Απριλίου 2010


Η Ίλυδα και ο πυ... πυ... πύραυλος!

Μπορεί στο ταμπλό τα πράγματα να δείχνουν ρόδινα και η μετοχή της Ίλυδας να έχει κερδίσει πάνω από 80% το τελευταίο τρίμηνο. Μπορεί επίσης η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εταιρείας πληροφορικής να προσεγγίζει τα 24 εκατ. ευρώ, όταν τα ίδια κεφάλαιά της είναι μόλις 8,9 εκατ. και ο ετήσιος κύκλος εργασιών της να κυμαίνεται γύρω στα 4,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, αν κοιτάξει κάποιος τις λογιστικές καταστάσεις του 2009, κάθε άλλο παρά θα διαπιστώσει παράλληλη πορεία της μετοχής και των αποτελεσμάτων.

Η Ίλυδα το 2009 υποχρεώθηκε σε μεγάλη πτώση τζίρου και σε ζημίες ύψους 2,057 εκατ. ευρώ! Οι μισές ζημίες, μάλιστα, προήλθαν από θυγατρική εταιρεία η οποία μεταφέρει ελληνικό τηλεοπτικό σήμα στις ΗΠΑ και στον Καναδά. Και για τον λόγο αυτόν σχεδιάζεται η ριζική αναδιάρθρωση των λειτουργιών της και του σκοπού της.

Για να δούμε τώρα ποια επιχειρήματα θα χρησιμοποιήσει το λόμπι που βρίσκεται πίσω από τον τίτλο... Λέτε να καεί και πάλι το... πελεκούδι;


Μεγάλες ζημίες,
μεγάλα χρέη, μεγάλα σχέδια...


Από τις ελάχιστες εταιρείες της Σοφοκλέους που σε περίοδο οικονομικής κρίσης σχεδιάζουν επενδύσεις προκειμένου να αναπτυχθούν είναι η ΝΕΛ! Η μετοχή της έχει σταματήσει να είναι διαπραγματεύσιμη στο ταμπλό του Χ.Α. από τον Σεπτέμβριο του 2008...

Μη φανταστείτε ότι τα αποτελέσματα του 2009 ικανοποίησαν. Η ΝΕΛ υποχρεώθηκε για μία ακόμη χρονιά σε πολύ μεγάλες ζημίες (20,67 εκατ. ευρώ), παρά το γεγονός ότι ενέγραψε μη επαναλαμβανόμενα κέρδη 2,9 εκατ. ευρώ από αναπροσαρμογές αξίας πλοίων.

Οι ταμειακές ροές ήταν και πάλι έντονα αρνητικές (-11,5 εκατ. οι λειτουργικές) και ο καθαρός δανεισμός εκτινάχτηκε από τα 129,3 εκατ. ευρώ στα 147,4 εκατ. ευρώ. Και αυτά όταν το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων ανερχόταν μόλις στα 19,7 εκατ. ευρώ.

Και παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα του δανεισμού είναι μακροπρόθεσμης διάρκειας, ο δείκτης της κυκλοφοριακής ρευστότητας στις 31/12/2009 υπολειπόταν του 0,5...

Πέραν αυτών, «αγκάθι» παραμένουν τα ταχύπλοα πλοία της που δεν «βγαίνουν» να δραστηριοποιηθούν στις ελληνικές θάλασσες και για τον λόγο αυτόν η διοίκηση της εισηγμένης αναζητεί λύσεις παγκοσμίως (είτε να τα παραχωρήσει για εκμετάλλευση σε τρίτους είτε να ανοίξει δικές της γραμμές).

Ωστόσο, παρά το «βαρύ» παθητικό, η νέα διοίκηση της ΝΕΛ δηλώνει έτοιμη για επιθετικές κινήσεις! Μιλάει π.χ. περί «αναγκαιότητας για ανανέωση και αύξηση του στόλου», συμπληρώνοντας ότι «η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ανεύρεσης των κατάλληλων πλοίων προς τον σκοπό αυτόν».

Επεξηγεί, μάλιστα, ότι «προτίθεται να προσθέσει στον στόλο της εμπορικά πλοία (RO-RO) που σχεδιάζει να δρομολογηθούν σε νέες ή ήδη υπάρχουσες γραμμές εκμετάλλευσης».



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr