:: euro2day ::

















Έτος 13ο Αρ.Φύλλου 575 27 - 31 Μαρτίου 2009


Η κρίση... ανοίγει την όρεξη!

Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης στον κλάδο των super markets θα έρθει τα επόμενα χρόνια από τα φρέσκα προϊόντα, μια αγορά της τάξεως των 21 δισ. ευρώ, δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κατά την παρουσίαση της εταιρείας του στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Στην πράξη, τα super markets θα επιδιώξουν να καρπωθούν πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς που σήμερα εξυπηρετείται από τα μανάβικα και τις λαϊκές, ελέγχοντας την υπόθεση από το χωράφι έως και το ράφι των υποκαταστημάτων τους και εγγυώμενα καλή ποιότητα.

Πέρα όμως από το θέμα της ποιότητας, το «παιχνίδι» θα παιχτεί κυρίως στο μέτωπο των τιμών, όπου προς όφελος των super markets είναι μια σειρά μεσάζοντες στις λαϊκές αγορές και στα μανάβικα όπου η τιμή του προϊόντος από το χωράφι μέχρι τον καταναλωτή τριπλασιάζεται, τετραπλασιάζεται ή και πενταπλασιάζεται! Πρόκειται για τη γνωστή πρακτική που εδώ και δεκαετίες οι αρμόδιοι των υπουργείων υπόσχονται ότι θα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά και τελικά δεν κάνουν τίποτε. Πολύ πιθανόν να τα καταφέρουν καλύτερα τα super markets...

Οι αλλαγές όμως για την ΑΒ Βασιλόπουλος δεν σταματούν εδώ, καθώς ήδη δοκιμάζεται πιλοτικά στο εξωτερικό σύστημα όπου θα λειτουργούν 5 - 7 ταμεία αυτόματα, με την ανάγκη υποστήριξης μόλις από έναν υπάλληλο!

Γενικότερα, το αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης φαίνεται στα super markets μήνα με τον μήνα, ολοένα και οξύτερο, με τον ανταγωνισμό στο μέτωπο των τιμών και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να εντείνεται. Και με αρκετούς «παίκτες» που είχαν ήδη προβλήματα και προ της κρίσης να βλέπουν ότι ο πήχης του «αγωνίσματος» ανεβαίνει επικινδύνως...


Το «μικρό καλάθι»
και το... «καθόλου καλάθι»!


Όπως συμβαίνει κάθε φορά, έτσι και φέτος οι περισσότερες εισηγμένες εταιρείες έχουν επιλέξει τις τελευταίες δύο ημέρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία της 31ης Μαρτίου για να δημοσιεύσουν τις λογιστικές καταστάσεις τους. Επίσης, όλα δείχνουν ότι και τώρα θα επαναληφθεί αυτό που συμβαίνει κάθε χρόνο, δηλαδή οι επιχειρήσεις που έχουν καλά μεγέθη να ανακοινώσουν συνήθως σπεύδουν να τα δημοσιεύσουν γρήγορα...

Τι αλλάζει φέτος; Πρώτα απ' όλα, η πορεία του δ΄ τριμήνου είναι σε θέση να μας «αποκαλύψει» πώς επηρεάστηκαν οι εταιρείες κατά το πρώτο τρίμηνο από τότε που ξεκίνησε ουσιαστικά η κρίση στην πραγματική οικονομία.

Και δεύτερον, ακόμη και αν δεν υπάρξουν οι σχετικές ανακοινώσεις μέσα στις λογιστικές καταστάσεις, τουλάχιστον θα έχουμε κάποια ένδειξη για το τι μέρισμα θα διανείμουν τελικά φέτος οι εισηγμένες. Το σίγουρο είναι ότι οι επενδυτές «κρατούν μικρό καλάθι» και αυτό που θα συνιστούσαμε στους μετόχους κάποιων εταιρειών είναι να μην κρατήσουν... καθόλου καλάθι, καθώς πληροφορούμαστε ότι αρκετές επιχειρήσεις που θα εμφανίσουν κερδοφόρο αποτέλεσμα σκέφτονται φέτος να μη διανείμουν δεκάρα... Μερικές από αυτές μας είχαν συνηθίσει, μάλιστα, και σε γενναία μερισματική πολιτική κατά το παρελθόν!



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5,
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr