Ολίγον... κατασκευαστικές!
Μπορεί βέβαια η Ελληνική Τεχνοδομική να θεωρείται ο μεγαλύτερος
κατασκευαστικός όμιλος της χώρας, ωστόσο το οξύμωρο είναι
ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα του εισηγμένου ομίλου είναι
υπεύθυνη μόνο για το 16% περίπου της συνολικής αποτίμησης
της μετοχής!
Συγκεκριμένα, η HSBC αποτίμησε πρόσφατα (18
Σεπτεμβρίου) την ΕΛΤΕΧ στα 11 ευρώ και από αυτά μόλις το 1,8
ευρώ αφορά στην "παραδοσιακή" κατασκευαστική δραστηριότητα.
Αντίθετα, ο ξένος οίκος αποτιμά με 4,4 ευρώ
ανά μετοχή τις συμμετοχές της ΕΛΤΕΧ στα αυτοχρηματοδοτούμενα
έργα, με 2,1 ευρώ τις δραστηριότητες στην ενέργεια και τα
απορρίμματα, με 1,1 ευρώ τα έμμεσα οφέλη από την απορρόφηση
της Παντεχνικής, με 1 ευρώ τη συμμετοχή στη Hellas Gold, με
0,6 ευρώ τη συμμετοχή στο Καζίνο της Πάρνηθας κ.λπ.
Και φυσικά κάτι ανάλογο συμβαίνει και στις
αποτιμήσεις των άλλων μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, σε μια
περίοδο όπου τα περιθώρια κέρδους στον αμιγώς κατασκευαστικό
κλάδο έχουν συρρικνωθεί εδώ και μία τετραετία και δεν λένε
να ανακάμψουν παρά τις αντίθετες, κατά καιρούς, προβλέψεις.
Κινήσεις με νόημα;
Δεν είναι καθόλου λίγες οι περιπτώσεις που το τελευταίο χρονικό
διάστημα -αφού πολλές εισηγμένες έχουν χάσει 20% - 30% από
το φετινό τους μέγιστο- είτε οι βασικοί μέτοχοι των εταιρειών
είτε διευθυντικά στελέχη τους ανακοινώνουν την αγορά μετοχών.
Και μάλιστα συνήθως πρόκειται για την απόκτηση
μικρού αριθμού τεμαχίων, που αποτιμάται σε λίγες χιλιάδες
ευρώ. Σύμπτωση αυτή η μαζικότητα ή μήπως κάποιες από τις κινήσεις
αυτές -που υποχρεωτικά περνούν όλες μέσα στις επίσημες χρηματιστηριακές
ανακοινώσεις- χρησιμοποιούνται ως μηνύματα προς το ευρύ κοινό
για τη μετοχή; Γιατί, σου λέει ο άλλος, "όταν οι βασικοί
μέτοχοι και τα γνωρίζοντα διευθυντικά στελέχη αγοράζουν"...
|