:: euro2day ::

















Έτος 10ο Αρ.Φύλλου 490 10 - 14 Αυγούστου 2007


Τα σενάρια για Προοδευτική

Διαβάζοντας κάποιος τις προθέσεις της διοίκησης της Προοδευτικής για την επιχειρούμενη τριπλή αύξηση κεφαλαίου, δεν είναι βέβαιος για το ποιος θα είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εισηγμένης σε περίπτωση επιτυχίας της όλης προσπάθειας.

Όταν σήμερα οι βασικότεροι μέτοχοι (τα τέσσερα αδέλφια της οικογένειας Κούτλα) ελέγχουν γύρω στο 30% -δηλαδή γύρω στα 6,6 εκατ. μετοχές επί συνόλου 22,1 εκατ. μετοχών-, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εισηγμένης: από τις τρεις αυξήσεις κεφαλαίου θα εκδοθούν έως και 80 εκατ. μετοχές, εκ των οποίων η οικογένεια Κούτλα θα αποκτήσει γύρω στα 6,6 εκατ. κι έτσι το ποσοστό της θα υποχωρήσει γύρω στο 10% με 15%.

Αν τώρα υπάρξουν δύο στρατηγικοί επενδυτές, τότε θα μπορούσαν να αποκτήσουν από 25 εκατ. μετοχές ο καθένας, ελέγχοντας αθροιστικά γύρω στο 50% της εισηγμένης.

Η αλήθεια είναι ότι τα σενάρια είναι πολλά και αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι να περιμένουμε έως την επίμαχη γενική συνέλευση, όπου τα πράγματα θα έχουν ξεκαθαρίσει.



To μισογεμάτο και το μισοάδειο
ποτήρι της ακτοπλοΐας


Από τους κλάδους με τις υψηλότερες απώλειες το τελευταίο διάστημα η ακτοπλοΐα, καθώς επηρεάστηκε όχι μόνο από τη γενικότερη καθίζηση των διεθνών αγορών αλλά και από το ισχυρό rebound στην τιμή του πετρελαίου.
Η Blue Star Ferries, για παράδειγμα, βρέθηκε από τα 4,15 ευρώ λίγο πάνω από τα 3,80, η Attica Συμμετοχών από τα 5,80 γύρω στα 5 ευρώ, οι Μινωικές Γραμμές από τα 6,30 γύρω στα 5,60...

Και επειδή άλλοι συνηθίζουν να βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο και άλλοι μισοάδειο, εμείς θα προσπαθήσουμε να εκφράσουμε τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών. Οι απαισιόδοξοι υποστηρίζουν ότι η διατήρηση των υψηλών τιμών στα καύσιμα μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο, που είναι γνωστή για την ισχυρή εποχικότητά της, θα ψαλιδίσει τους ρυθμούς αύξησης των κερδών που είχαν προβλέψει αρχικά οι αναλυτές.

Από την άλλη πλευρά, οι αισιόδοξοι υποστηρίζουν ότι ακόμη και μετά το rebound, στο δεύτερο τρίμηνο του 2007 η μέση τιμή των καυσίμων εξακολούθησε να είναι χαμηλότερη της αντίστοιχης περυσινής (κατά 5%), όταν στο πρώτο φετινό τρίμηνο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 16%.
Επίσης, όχι μόνο επισημαίνουν την ανεβασμένη φέτος τουριστική κίνηση, αλλά σημειώνουν ότι το τελευταίο διάστημα είχαμε και κάποιες -μικρές έστω- αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Τα επιχειρήματα των αισιόδοξων έχουν και συνέχεια, με τους ανθρώπους του κλάδου να θυμίζουν ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στα δρομολόγια εσωτερικού έχουν τη δυνατότητα να αμβλύνουν τις επιπτώσεις από την αύξηση των τιμών των καυσίμων, απλώς μειώνοντας τις ταχύτητες των πλοίων.
Και, τέλος, τα πράγματα είναι καλύτερα φέτος στα δρομολόγια της Αδριατικής, μετά την αποχώρηση δύο πλοίων (από Μινωικές Γραμμές και Blue Star Ferries).

Ενδεικτικές άλλωστε είναι και οι προβλέψεις των αναλυτών. Με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της Blue Star Ferries στα 407 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Marfin Analysis, το P/E διαμορφώνεται σε 13 με βάση τα φετινά κέρδη (31 εκατ. ευρώ) και σε 11 με βάση τα κέρδη του 2008.
Με βάση επίσης τις προβλέψεις των αναλυτών (στοιχεία FactSet), το P/E των Μινωικών Γραμμών διαμορφώνεται σε 15,8 με βάση τα φετινά κέρδη και οριακά κάτω του 12 με βάση τις επιδόσεις του 2008.



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5,
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr