|
Υπάρχει και ουρά... στα έργα
Tο πόσο μεγάλη σημασία έχουν τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα στην αποτίμηση των κατασκευαστικών ομίλων φαίνεται από το παράδειγμα της J&P Άβαξ. Η Proton λοιπόν δίνει τιμή-στόχο για την J&P Άβαξ στα 9,5 ευρώ (σαφώς πάνω από την τρέχουσα τιμή της στο ταμπλό), όπου από τα 9,5 ευρώ, τα 5,40 οφείλονται στα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, το 0,61 ευρώ στις δραστηριότητες real estate του ομίλου και μόλις τα 3,38 ευρώ στα απλά κατασκευαστικά έργα που έχει αναλάβει σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Και επειδή κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και στους άλλους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, φαίνεται ότι τo down risk του κλάδου είναι μάλλον περιορισμένο, ενώ περιθώρια ανόδου υπάρχουν στον βαθμό που εκκρεμεί η ανάθεση τουλάχιστον άλλων δύο μεγάλων αυτοχρηματοδοτούμενων έργων.
Οι προσδοκίες και το «λίπος»
Eν όψει της MIFID ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών δήλωσε ότι σταδιακά θα μειωθούν οι φόροι επί των χρηματιστηριακών συναλλαγών. Και από την πλευρά του, ότι η ΕΧΑΕ βρίσκεται «παρά πόδα» προκειμένου να μειώσει εκ νέου το ύψος των προμηθειών που επιβάλλει επί των συναλλαγών, παρά το γεγονός ότι σχετική μείωση είχαμε μόλις πριν από επτά μήνες, στην αρχή δηλαδή του 2007.
Πώς εξηγείται όμως, σε μια εταιρεία που ουσιαστικά μειώνει τις τιμές στις οποίες «πουλάει τα προϊόντα της», η τιμή της μετοχής της να έχει ανέβει 45% το τελευταίο εξάμηνο και 81% το τελευταίο δωδεκάμηνο;
Γιατί δηλαδή, ενώ τόσα ακούγονται για το κατά πόσο βιώσιμο θα είναι το Χ.Α., η τιμή της μετοχής του καλπάζει, και μάλιστα μέσα από αγορές του λεγόμενου «έξυπνου χρήματος» των ξένων χαρτοφυλακίων;
Προφανώς, γιατί οι ξένοι αναμένουν διατήρηση ή και αύξηση στους ήδη υψηλούς όγκους συναλλαγών, ενώ παράλληλα διαπιστώνουν την ύπαρξη «μεγάλης ποσότητας λίπους» σε ό,τι αφορά την ανταγωνιστικότητα της εισηγμένης.
|
|