:: euro2day ::

















Έτος 10ο Αρ.Φύλλου 468 9 - 13 Μαρτίου 2007


"Φάγαμε" 14 δισ. ευρώ και διαμαρτυρόμεθα!

Μπορεί να διαμαρτύρονται τώρα κάποιοι για την απουσία των εγχώριων επενδυτών από τη χρηματιστηριακή αγορά, αλλά η ουσία είναι ότι κατά την τριετία 2004 - 2006 οι Έλληνες επενδυτές εισέπραξαν γύρω στα 12 δισ. ευρώ από αυτή τους τη δραστηριότητα, χωρίς στο ποσό αυτό να συμπεριλαμβάνονται και τα 2 περίπου δισ. που αφορούσαν στην εξαγορά της Εμπορικής Τράπεζας από τους Γάλλους της Credit Agricole.

Μέρος αυτών των 14 δισ. ευρώ κατευθύνθηκε στο ελληνικό δημόσιο προκειμένου να "κλείσουν κάποιες τρύπες". Ένα άλλο ποσό πήγε στους βασικούς μετόχους και με κάποιον τρόπο επενδύθηκε (ή... καταναλώθηκε) λίγο πολύ σε άλλους τομείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Και τέλος, αρκετά δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από τους μικροεπενδυτές προκειμένου με τη σειρά τους να κατευθυνθούν στις τράπεζες: συνήθως είτε ως αποπληρωμές καταναλωτικών και στεγαστικών δανείων, είτε με τη μορφή προθεσμιακών καταθέσεων.

Κάποιος λοιπόν θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι αφού "τα φάγαμε τα λεφτά, τώρα τι θέλουμε και μιλάμε;". Τρεις είναι κυρίως οι λόγοι:

  • Πρώτον, γιατί τώρα που πουλάνε οι ξένοι, διαπιστώσαμε ξαφνικά ότι δεν υπάρχει εγχώριο αντίβαρο για να απορροφήσει την προσφορά.

  • Δεύτερον, γιατί οι Έλληνες μικροεπενδυτές πούλησαν στα χαμηλά και καρπώθηκαν μικρό ποσοστό της ανάκαμψης της τελευταίας τετραετίας.

  • Τρίτον, γιατί η Νέα Αγορά που ετοιμάζεται να ξεκινήσει θα πρέπει να βασιστεί σε εγχώρια κεφάλαια, σε μια περίοδο που αυτά δεν βρίσκονται σε αφθονία στη Σοφοκλέους.



Έκτακτα μεν, αλλά σχεδόν διατηρήσιμα

Κάποιοι σχολίασαν ότι τα περυσινά κέρδη της Autohellas, ύψους 18 εκατ. ευρώ, επηρεάστηκαν θετικά και από έκτακτης φύσεως παράγοντες (θετικά κατά 4 εκατ. ευρώ κέρδη από την πώληση της συμμετοχής στη Multifin και αρνητικά κατά 1,2 εκατ. ευρώ από έκτακτη επιβάρυνση της συμμετοχής στην Πειραιώς Best Leasing).

Η ουσία ωστόσο είναι ότι ο τρόπος αποτίμησης της Multifin ήταν τόσο συντηρητικός που οδήγησε σε κεφαλαιακά κέρδη 4 εκατ. ευρώ. Και ότι ανάλογα συντηρητικές είναι οι εκτιμήσεις των υπόλοιπων συμμετοχών της Autohellas, όπως για παράδειγμα το 9,24% στην Aegean Airlines, η οποία δρομολογεί την είσοδό της στη Σοφοκλέους.

Όσο για το 2007, η άνοδος των λειτουργικών επιδόσεων θα καλύψει σε πολύ μεγάλο βαθμό το ποσό των μη επαναλαμβανόμενων κερδών του 2006. Η Πειραιώς ΑΧΕΠΕΥ προβλέπει για φέτος κέρδη 17,4 εκατ. ευρώ και διατηρήσιμο μέρισμα στα 25 ευρωλεπτά (απόδοση γύρω στο 5,5%).



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5,
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr