Τα "έπεα πτερόεντα"
ενός υπουργού...
Σε μια δύσκολη περίοδο, από την άποψη εξεύρεσης έργου, για
την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας
φαίνεται ότι επιλέγει να παίζει κρυφτούλι με την εταιρεία,
στην οποία βασικός μέτοχος είναι το ίδιο το Δημόσιο (51%).
Ενώ ο ίδιος ο υπουργός κ. Σ. Σπηλιωτόπουλος είχε διαβεβαιώσει
στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν επισκέφθηκε για πρώτη φορά τις
εγκαταστάσεις της εταιρείας, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, ότι πρόθεση
του υπουργείου είναι να αναδειχθεί σε κέντρο κατασκευής τεθωρακισμένων
οχημάτων, "πριν αλέκτορα φωνήσαι" οι υποσχέσεις
ξεχάστηκαν.
Συγκεκριμένα, ο κ. Σπηλιωτόπουλος είχε ενημερώσει
τη διοίκηση της ΕΛΒΟ, της οποίας το μάνατζμεντ και το 43%
ανήκουν στον όμιλο Μυτιληναίου, ότι η αναβάθμιση των μεταχειρισμένων
τεθωρακισμένων που επρόκειτο να προμηθευτεί η χώρα μας από
το εξωτερικό θα ανατεθεί στην ελληνική βιομηχανία.
Πράγματι, αγοράσαμε 415 τεθωρακισμένα τύπου
"Μάρντερ" από τον γερμανικό στρατό, αλλά το υπουργείο
ενέκρινε την αναβάθμισή τους "με ευθύνη της γερμανικής
βιομηχανίας" και όχι "με ευθύνη της ελληνικής βιομηχανίας",
όπως αρχικά είχε υποσχεθεί. Τούτο σημαίνει ότι η ΕΛΒΟ καθίσταται
υπεργολάβος των Γερμανών, άρα θα βρεθεί και σε δεινή διαπραγματευτική
θέση.
Βέβαια, όπως μαθαίνουμε, μετά τις έντονες
διαμαρτυρίες της διοίκησης της εταιρείας προς το ΥΕΘΑ, ετοιμάζεται
νεότερη απόφαση που θα διορθώνει το "λάθος". Το
ερώτημα που διατυπώνεται είναι αν πράγματι "υπήρξε αβλεψία"
ή αν "κάποιοι προωθούν τα συμφέροντά τους σε βάρος της
ελληνικής βιομηχανίας, στην οποία συμφέρον έχει και το ίδιο
το Ελληνικό Δημόσιο". Σε κάθε περίπτωση αναμένεται να
δούμε αν θα υπάρξει η απόφαση που θα βάζει τα πράγματα στη
σωστή βάση τους.
Πάντως, η ΕΛΒΟ κινείται μεταξύ "σφύρας
και άκμονος" αν υπολογίσει κανείς ότι φέτος θα παρουσιάσει
μείωση τζίρου 50% περίπου και οριακό αποτέλεσμα, απασχολώντας
μόνον το 40% του εργατικού δυναμικού της. Για το 2006 οι υπογεγραμμένες
συμβάσεις για έργο ανέρχονται σε 40-50 εκατ. ευρώ, όταν μόνον
οι ανάγκες της εταιρείας για μισθοδοσία φθάνουν τα 22-23 εκατ.
ευρώ.
Το πρόβλημα για τις αναθέσεις νέου έργου εντοπίζεται
κυρίως στην οικονομική δυσπραγία του δημόσιου τομέα, αλλά
και στην ατέρμονη γραφειοκρατία για την προώθηση ειλημμένων
αποφάσεων, ωστόσο οι συνέπειες για τη βιωσιμότητα της ΕΛΒΟ
είναι τεράστιες, σε μια εποχή που βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις
με ξένους οίκους του εξωτερικού για πιθανή συνεργασία. Οι
ξένοι δείχνουν να ενδιαφέρονται για μια τέτοια συνεργασία,
η οποία όμως "κολλάει" όταν φθάνει η συζήτηση στο
αντικείμενο της εταιρείας.
Είναι εύλογο να αποθαρρύνονται όταν δεν γνωρίζουν
επακριβώς τη δυναμική της εταιρείας, προκειμένου να καταστρώσουν
τον σχεδιασμό τους.
Η διοίκηση της ΕΛΒΟ αναμένει αυτό τον καιρό τη δημοσίευση
του νέου εξοπλιστικού προγράμματος (ΕΜΠΑΕ) από το υπουργείο
Εθνικής Άμυνας, προκειμένου να είναι σε θέση να εκπονήσει
σε βάθος χρόνου πλέον τη στρατηγική ανάπτυξής της...
Η άγνοια σκοτώνει
το... stock
Ευφάνταστο ήταν το επιχείρημα του ΟΤΕ προκειμένου να πείσει
ότι οι αναπροσαρμογές των τιμολογίων για κλήσεις Ιnternet
δεν θα επηρεάσουν το πορτοφόλι των συνδρομητών (!).
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η μεγαλύτερη τηλεπικοινωνιακή
εταιρεία της χώρας, το 85% των χρηστών dial up internet ακόμη
και με τα προηγούμενα τιμολόγια θα είχε μεγαλύτερο όφελος
αν επέλεγε μια άλλη λύση για τη δικτύωσή του, ήτοι DSL ή τις
υπηρεσίες free internet με αστική χρέωση και χωρίς συνδρομή.
Αυτό που κάνει μεγαλύτερη εντύπωση είναι για
ποιο λόγο η εταιρεία που -υποτίθεται- έχει το μεγαλύτερο συμφέρον
από την ανάπτυξη της αγοράς δεν ενημέρωσε τόσα χρόνια όλους
αυτούς τους καημένους συνδρομητές που (ας δεχτούμε) λόγω άγνοιας
δεν επέλεξαν τα σωστά πακέτα. Αντ' αυτού, ο ΟΤΕ επέλεξε να
τους αιφνιδιάσει και να κόψει μαχαίρι το dial up, ακόμη και
σε ανθρώπους που δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την
τεχνολογία.
Η απόφαση έχει προφανώς στόχο να ωθήσει όλο
και περισσότερους στην "εμπειρία" του ADSL, το οποίο
ο ΟΤΕ έχει "τάξει" στην κυβέρνηση ότι θα προωθήσει
με γοργούς ρυθμούς. Δεν έχει όμως ληφθεί μέριμνα για όσους
αγόρασαν για παράδειγμα ISDN τον προηγούμενο μήνα και πλέον
το netmode (η συσκευή που προσφέρει με το ISDN ο ΟΤΕ) τους
είναι άχρηστο.
Οι κακές γλώσσες πάντως λένε ότι τελείωσε και
το stock (που θεωρείται ένας από τους βασικούς λόγους υστέρησης
στην ανάπτυξη του DSL), ενώ η Intracom δεν πολυασχολείται
πλέον με την "παλαιολιθική" τεχνολογία...
|