Η. γκρίνια και το μέγεθος
Ο Απόστολος Βακάκης ήταν από τους πρώτους που εξαπέλυσαν επίθεση κατά των διεθνών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο επικεφαλής της Jumbο, που δεν μασάει τα λόγια του, έχει μιλήσει για ύπαρξη καρτέλ στα logistics, για αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών του κλάδου που διαχειρίζονται τη διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Η αλήθεια είναι ότι από το 2020 οι τιμές στις μεταφορές έχουν εκτοξευθεί. Όμως, η Jumbo του Απόστολου Βακάκη, που είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας καταναλωτικών αγαθών της χώρας, πλήρωνε και πληρώνει 40% χαμηλότερα απ' ό,τι όλη η υπόλοιπη αγορά, λέει φίλος της στήλης.
Το μέγεθος μετράει.
Μυρίζει. επιτυχία
Μέσα στις πρώτες ημέρες του Ιουλίου (πιθανό διάστημα 6-8 Ιουλίου) επιδιώκει η Lamda Development και οι συντονιστές να τρέξουν τη διάθεση του κοινού ομολογιακού δανείου 7ετούς διάρκειας, ύψους 200-230 εκατ. ευρώ.
Η πρόθεση της Lamda να προχωρήσει σε έκδοση δεύτερου retail bond είναι γνωστή εδώ και μήνες, όμως, δεδομένης της κακής συγκυρίας στις αγορές, υπήρχε η αίσθηση ότι θα πάει πίσω.
Το premarketing που διενήργησαν οι τράπεζες που θα αναλάβουν ρόλο στην έκδοση (Eurobank, Πειραιώς, Alpha) δείχνει ότι υπάρχει ικανή ζήτηση σε ένα εύρος για το κουπόνι μεταξύ 4,2%-4,7%. Κάποιοι το προσδιορίζουν πιο στενά (4,2%-4,5%). Αν επιβεβαιωθούν, θα αποτελέσει μεγάλη επιτυχία, δεδομένου του υψηλού κόστους αντιστάθμισης επιτοκίων, που βαρύνει πλέον τον υφιστάμενο δανεισμό.
Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο ΚΟΔ της Lamda έκδοσης 2020 διαθέτει ικανοποιητικές πρόνοιες υπέρ των ομολογιούχων για το αν υπάρξουν πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων. Η νέα έκδοση ακούγεται ότι θα είναι πιο «γυμνή».
|