Σειρήνες συναγερμού στο «μεγάλο λιμάνι»
Συναγερμός σήμανε στο Λιμάνι του Πειραιά από την απόφαση του ΣτΕ για «μπλόκο» στις επενδύσεις που προβλέπονται στο master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Η διοίκηση του ΟΛΠ τηρεί στάση αναμονής μέχρι να εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ προκειμένου να υπάρξει σαφής εκτίμηση για το τι μέλλει γενέσθαι με τα έργα και να αποσαφηνιστεί το όλο σκεπτικό.
Από την άλλη, πάντως, το υπουργείο Ναυτιλίας εμφανίζεται αισιόδοξο για την πορεία των επενδύσεων και εκτιμά ότι η ακύρωση του master plan οφείλεται στο γεγονός ότι ο ΟΛΠ είχε ξεκινήσει τα έργα αναβάθμισης του λιμένα, χωρίς να έχει προηγηθεί η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).
Όπως είπαν στη στήλη πηγές του υπουργείου, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης του 2016 δεν ήταν απαραίτητη η έγκριση master plan για να ξεκινήσουν τα «υποχρεωτικά» έργα, ενώ από το 2018 είχαν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι για την επέκταση του σταθμού της κρουαζιέρας.
Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιες πηγές λένε ότι είναι θέμα ημερών η έγκριση της ΣΜΠΕ από το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Για να δούμε.
Ακόμα ένα ιδιωτικό έργο
Ένα ακόμη ιδιωτικό έργο για λογαριασμό των Dimand-Prodea έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αυτή τη φορά στη Θεσσαλονίκη. Μετά την κατασκευή του Πύργου Πειραιά - με συμπληρωματική συμφωνία ύψους 26 εκατ. ευρώ περίπου, η οποία συνάφθηκε το Φεβρουάριο του 2022, η κατασκευαστική αναλαμβάνει τη δημιουργία του συγκροτήματος γραφείων και κατοικιών με την επωνυμία Hub 26 σε οικόπεδο 7 στρεμμάτων απέναντι από το παλιό ζυθοποιείο της ΦΙΞ, στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει ενώ η συνολική επένδυση (μαζί με την αγορά των οικοπέδων) ανέρχεται σε 35 εκατ. ευρώ. Ο χρόνος αποπεράτωσης τοποθετείται έως τα τέλη του 2023 και η παραπάνω σύμβαση αθροίζεται στο ευρύ χαρτοφυλάκιο ιδιωτικών έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ.
|