f
 :: euro2day ::















Έτος 24ο Αρ.Φύλλου 1249 25 Φεβρουαρίου - 1 Μαρτίου 2022


Φουρτούνες.

Από τα μεγαλεία στους. πονοκεφάλους ο κλάδος της ναυτιλίας. Έχοντας απολαύσει τους τελευταίους μήνες ναύλα-ρεκόρ που εκτόξευσαν στα ύψη την κερδοφορία, αντιμετωπίζει κι αυτός τα προβλήματα από την αύξηση του ενεργειακού κόστους. Οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν ανατιμηθεί κατά 23% από την αρχή της χρονιάς, ποσοστό υψηλότερο από το ντίζελ ή τη βενζίνη.

Βλέπετε, το ναυτιλιακό καύσιμο παράγεται με κάποια συστατικά που τα διυλιστήρια χρησιμοποιούν και για την παραγωγή βενζίνης και ντίζελ. Τα περιθώρια κέρδους στις τελευταίες δύο κατηγορίες, όμως, είναι υψηλότερα και γι' αυτό η παραγωγή για τη ναυτιλία πιέζεται. Το καύσιμο αποτελεί τη βασικότερη παράμετρο κόστους για τη ναυτιλία. Έτσι, οι εξελίξεις προσθέτουν ένα ακόμα αρνητικό παράγοντα στις πληθωριστικές πιέσεις.


Στον πάγο τα ομόλογα

Πάγωσαν οι διεργασίες για νέες εκδόσεις Κοινών Ομολογιακών Δανείων, οι οποίες διαπραγματεύονται στο Χ.Α (retail bonds), μετά την εκτίναξη των yields σε επίπεδα πάνω από 3,30%. Η τελευταία έκδοση 100.000 -ανεξασφάλιστων- κοινών ομολογιών της Safe Bulkers Participations καλύφθηκε με υπερπροσπάθεια του σχήματος να βγει η τελική απόδοση και το επιτόκιο των ομολογιών κάτω από το 3% (2,95%). Την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης, όμως, η τιμή υποχώρησε στο 94,5. Ταυτόχρονα, το σύνολο σχεδόν των εκδόσεων που διενεργήθηκαν κατά τους τελευταίους μήνες διαπραγματεύονται με yield to maturity μεταξύ 3,3% με 3,7%.

Σε αυτά τα επίπεδα, δύσκολα θα προκύψουν ενδιαφερόμενοι να κάνουν το βήμα για νέα έκδοση.



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στη σελίδα 2 - 3
στο τεύχος που κυκλοφορεί

   
Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr