Άγνοια ή ρίσκο;
Με έκπληξη διαπιστώνεται από την αγορά ότι υπάρχουν εισηγμένες εταιρείες, οι οποίες έχουν προχωρήσει κατά τους τελευταίους μήνες σε εκλογή διοικητικού συμβουλίου με σύνθεση που δεν συνάδει με το νέο θεσμικό πλαίσιο περί Εταιρικής Διακυβέρνησης! Πρόκειται για τον νόμο που ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2020 και που θα είχε εφαρμογή μετά από 12 μήνες. Και μπορεί, βέβαια, επί του παρόντος, οι συνθέσεις αυτές να είναι νόμιμες, αλλά δεν θα είναι σε 4 μήνες από σήμερα (Ιούλιος 2021), οπότε θα επικρέμεται η απειλή των προστίμων.
Μερικές περιπτώσεις που φαίνονται «δια γυμνού οφθαλμού» είναι η μη τήρηση της ελάχιστα απαιτούμενης εκπροσώπησης των γυναικών ή η τοποθέτηση εκτελεστικών μελών τόσο στη θέση του προέδρου όσο και σε αυτή του αντιπροέδρου στα διοικητικά συμβούλια.
Κύκλοι της αγοράς αναρωτιούνται: Πρόκειται για άγνοια νόμου; Υπάρχει η εντύπωση ότι ο νόμος «θα πέσει στην πράξη»; Αν δεν συμβαίνει τίποτε από τα δύο, ποια είναι αυτά τα άτομα που μετέχουν σε ένα Δ.Σ., όταν γνωρίζουν ότι σε λίγους μήνες μετά την εκλογή τους θα κληθούν να αποχωρήσουν;
OΛΠ
Τέταρτο στην Ευρώπη ήταν το 2020 το λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Μια θέση που κρατήθηκε με τα δόντια, καθώς η διαφορά με τη Βαλένθια (πέμπτη) ήταν περίπου 20.000 «κουτιά». Αλλά αν στην Ευρώπη κράτησε την τέταρτη θέση, ο Πειραιάς έχασε την πρώτη στη Μεσόγειο, από το λιμάνι της Ταγγέρης (αν η Ταγγέρη θεωρηθεί ότι είναι στη Μεσόγειο), το οποίο διακίνησε 5,7 εκατ. Teu έναντι 5,473 εκατ. Teu του ΟΛΠ.
Πάντως, μεγαλύτερη σημασία έχει για τον Πειραιά η. κόντρα με το λιμάνι της Βαλένθια, όπου ας σημειωθεί η Cosco έχει εκεί ένα τέρμιναλ με containers. Μάλιστα, όπως λέγεται, η Cosco βοήθησε πολύ τη Βαλένθια να ανεβάσει στροφές το 2020. Αυτό επιβεβαιώνεται κατά κάποιο τρόπο και από τα στατιστικά στοιχεία της Cosco Shipping Ports, για τους δύο πρώτους μήνες του 2021.
Οι λιμενικές μονάδες της Cosco Shipping Ports στην Ισπανία (Βαλένθια, Μπιλμπάο) κάτω από την ομπρέλα της Cosco Shipping Ports (Spain) Terminals SLU εμφανίζουν τους δύο πρώτους μήνες του 2021 άνοδο 5,5% στη διακίνηση containers (διακινήθηκαν συνολικά 572.000 Teu), ενώ το ίδιο διάστημα η ΣΕΠ (Piraeus Container Terminal S.A) στον Πειραιά πτώση 13% (διακινήθηκαν 728,6 χιλιάδες Teu).
|