:: euro2day ::















Έτος 22ο Αρ.Φύλλου 1099 12 - 16 Απριλίου 2019


Χαμηλοί τόνοι για τον ΟΛΠ

Οι Κινέζοι της COSCO κρατούν, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, χαμηλούς τόνους και η αγορά δεν δείχνει να ανησυχεί για τις. περιπέτειες στις οποίες έχει εμπλακεί το Master Plan του ΟΛΠ. Γνωστός χρηματιστής έλεγε πως αργότερα -εννοώντας μετά τις εκλογές (τις δημοτικές, ή τις βουλευτικές, δεν ξεκαθάρισε)- ή γρηγορότερα θα βρεθεί λύση στο ζήτημα, η οποία θα ανταποκρίνεται στα περισσότερα πράγματα που ζητούν οι Κινέζοι.

Και σε ό,τι αφορά το Χ.Α., η μετοχή του ΟΛΠ κινείται σε υψηλά τριετίας!

Όσο για τα περί μεταφοράς εργασιών από τον Πειραιά στην Τεργέστη, η διοίκηση του ΟΛΠ το ξεκαθάρισε: τα δύο λιμάνια θα λειτουργούν συμπληρωματικά και ο έλεγχος του ιταλικού λιμανιού από την COSCO αναμένεται να ευνοήσει την ανάπτυξη της εισηγμένης εταιρείας.



Ο Βόσπορος, το «πέταλο» των Βαλκανίων
και ο Σπίρτζης

Για «παράκαμψη Βοσπόρου» ξεκινήσαμε, σε «πέταλο Βαλκανίων» καταλήξαμε! Στην αρχή, είχε ανακοινωθεί πως θα δημιουργηθεί κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία για την προώθηση της λεγόμενης σιδηροδρομικής παράκαμψης του Βοσπόρου, με σύνδεση τριών λιμανιών της Ελλάδας με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας. Στην πορεία, μάθαμε πως στο σχέδιο θα ενταχθεί και η Ρουμανία.

Μετά μάθαμε, όμως, πως ο σχεδιασμός γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκος αφού αντί για «παράκαμψη Βοσπόρου» θα κατασκευαστεί ένα «σιδηροδρομικό πέταλο», που θα ξεκινάει από το Βελιγράδι, θα διέρχεται από τη Βόρεια Μακεδονία, θα φτάνει στη Θεσσαλονίκη, στη συνέχεια θα οδεύει προς Αλεξανδρούπολη και μετά θα συνδέεται με βουλγαρικά και ρουμανικά λιμάνια. Έτσι, στην κοινή εταιρεία που θα αναλάβει να προωθήσει το σύνθετο έργο θα συμμετάσχουν και η Σερβία (ήδη υπεγράφη σχετική συμφωνία), αλλά και η Ρουμανία, όπως είπε και ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.

Δεν γνωρίζουμε αν η Κομισιόν, που στήριζε τη σιδηροδρομική παράκαμψη Βοσπόρου, ευλογεί και το «πέταλο» που προωθεί ο κ. Σπίρτζης. Το σίγουρο είναι πως, όσο περισσότερα κράτη εμπλέκονται, τόσο περισσότερο θα καθυστερήσει ένα έργο που δρομολογείται εδώ και σχεδόν 15 χρόνια. Κερδισμένη από τις πολυετείς καθυστερήσεις είναι φυσικά η Τουρκία...



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στη σελίδα 2 - 3
στο τεύχος που κυκλοφορεί

 
Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr