Τα ηλεκτρονικά διόδια και ο... βουλγαρικός κίνδυνος
Μέχρι το τέλος του επόμενου χρόνου υποστηρίζουν στο υπουργείο Υποδομών πως θα λειτουργούν τα ηλεκτρονικά, αναλογικά (με την απόσταση) διόδια στην Εγνατία Οδό, με τον σχετικό διαγωνισμό να προκηρύσσεται εντός των επόμενων εβδομάδων. Στελέχη των κατασκευαστικών εταιρειών θεωρούν πως πρόκειται για δύσκολο στοίχημα, αφού υπάρχει ο κίνδυνος προσφυγών κατά του διαγωνισμού.
Επισημαίνουν το πρόσφατο παράδειγμα της Βουλγαρίας, η κυβέρνηση της οποίας ανέθεσε τον περασμένο μήνα σύμβαση 75 εκατ. ευρώ στην αυστριακή Kapsch Group για την εγκατάσταση αντίστοιχου συστήματος στη γειτονική χώρα. Η διαδικασία, όμως, πάγωσε λόγω προσφυγών από δύο ανταγωνιστές των Αυστριακών, της Tollnet και της BG Pat.
Το σύστημα που θέλει να αναπτύξει η βουλγαρική κυβέρνηση θα καλύπτει 16.317 χλμ. δρόμων και προβλέπει πως τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων θα πληρώνουν ανάλογα με την απόσταση, ενώ οι οδηγοί μικρότερων οχημάτων θα χρεώνονται είτε ανάλογα με τον χρόνο (π.χ. θα παίρνουν κάρτα για μία ημέρα ή δύο ημέρες) είτε ανάλογα με την απόσταση.
Οι σύμβουλοι τρίβουν τα χέρια τους...
Περίπου 34 επενδυτές, όπως κυκλοφορεί, έχουν υπογράψει συμβάσεις εμπιστευτικότητας (NDAs) και μπαίνουν στην... αφετηρία της κούρσας για τη διεκδίκηση χαρτοφυλακίου μη εξυπηρετούμενων εταιρικών δανείων με εξασφαλίσεις της Πειραιώς. Ο εν λόγω διαγωνισμός (project AMOEBA) έχει μια ιδιαιτερότητα που κάνει τις συμβουλευτικές εταιρείες να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση.
Προβλέπει ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα διενεργήσουν οι ίδιοι due diligence του προς πώληση χαρτοφυλακίου στην πρώτη φάση του διαγωνισμού. Δηλαδή πριν από την κατάθεση των μη δεσμευτικών προσφορών και όχι, όπως είθισται, στη δεύτερη φάση (πριν από την κατάθεση δεσμευτικών).
Ο λόγος είναι ότι ο σχεδιασμός προβλέπει σύντομη δεύτερη φάση, η οποία θα διαρκέσει 4-6 εβδομάδες και επομένως ο οικονομικός και νομικός έλεγχος (due diligence) πρέπει να προηγηθεί.
Αυτό σημαίνει, όμως, ότι 34 επενδυτές θα πρέπει να προσλάβουν σύμβουλο για να διενεργήσουν τον έλεγχο και ήδη, λόγω της υψηλής ζήτησης, οι ταρίφες ανεβαίνουν...
|