:: euro2day ::















Έτος 19ο Αρ.Φύλλου 955 8 - 12 Ιουλίου 2016


Ο Αϊ-Γιώργης αρχίζει να...
ευλογεί τα έσοδα της ΤΕΡΝΑ

Εντελώς συμπτωματικά και στο περιθώριο του συνεδρίου του Economist, μάθαμε ότι το αιολικό της ΤΕΡΝΑ στη βραχονησίδα Άγιος Γεώργιος (Σαν Τζόρτζης) απέναντι από το Σούνιο είναι έτοιμο για λειτουργία και πρόκειται σύντομα να ηλεκτρισθεί, δηλαδή οι ανεμογεννήτριές του να τροφοδοτούν με ηλεκτρισμό το δίκτυο.

Ο «Μ» είχε παρακολουθήσει από την αρχή το συγκεκριμένο έργο, καθώς η αδειοδότησή του πέρασε από «σαράντα κύματα», ενώ το μέγεθος των περίπου 75 μεγαβάτ και η πολυπλοκότητά του το κατέστησαν από τα πλέον δύσκολα στην υλοποίησή τους έργα εκμετάλλευσης του αιολικού δυναμικού. Αρκεί να σημειωθεί ότι η παραγόμενη ενέργεια θα μεταφέρεται με υποβρύχιο καλώδιο μήκους 40 χιλιομέτρων στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης του ΑΗΣ Λαυρίου, ενώ η εγκατάσταση των ανεμογεννητριών απαίτησε έργα πολιτικού μηχανικού και λιμενικά μεγάλης έκτασης.

Έτσι, αυτό που αναμένεται πλέον είναι η επίσημη ανακοίνωση για την έναρξη λειτουργίας του αιολικού πάρκου, και κυρίως να φανούν στα αποτελέσματα του ομίλου οι θετικές επιπτώσεις που θα έχει, λόγω μεγέθους και υψηλού συντελεστή απόδοσης, που σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ξεπερνά το 30%.



Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η συντήρηση δικτύων
και ο «πόλεμος» των συνδικαλιστών

Με τον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να οδηγείται είτε σε νέα παράταση, είτε σε ναυάγιο, στον ΟΣΕ συνεχίζεται το κρυφτούλι για το μοντέλο συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου. Το βράδυ της περασμένης Πέμπτης υπήρξε, για δεύτερη φορά, παρέμβαση των συνδικαλιστών του οργανισμού, ώστε να μη συζητηθεί το θέμα της συντήρησης μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), όπως έχει προτείνει το υπουργείο Υποδομών.

Για να αποφορτιστεί το κλίμα, αποφασίστηκε το θέμα, που επείγει αφού οι επενδυτές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (αν υπάρχουν...) πρέπει να γνωρίζουν ποιος και με ποιους όρους θα συντηρεί το δίκτυο, να συζητηθεί εκ νέου την Τρίτη.

Η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στους διαγωνισμούς των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO (η εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ) εκπνέει στις 6 Ιουλίου. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν πως οδεύουμε προς μια ακόμα παράταση...



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στη σελίδα 2 - 3
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr