:: euro2day ::















Έτος 18ο Αρ.Φύλλου 899 12 - 16 Ιουνίου 2015


Finansbank: οι κάλπες έβγαλαν
νέο χρονοδιάγραμμα


Βραχυπρόθεσμες εκτιμούν κύκλοι της Εθνικής ότι θα είναι οι αναταράξεις στις αγορές από το εκλογικό αποτέλεσμα στην Τουρκία. Οι κάλπες δεν ανέδειξαν αυτοδύναμη κυβέρνηση, εξέλιξη που οδήγησε σε ιστορικό χαμηλό την τουρκική λίρα έναντι του δολαρίου και σε περαιτέρω πτώση τις αγορές μετοχών και ομολόγων.

Οι μεγάλες τουρκικές τράπεζες διαπραγματεύονται, πλέον, χαμηλότερα της λογιστικής τους αξίας (περίπου 0,8 φορές σε σχέση με το B/V). Την ίδια στιγμή, πυκνώνουν τα δημοσιεύματα στο ξένο τύπο που αποτυπώνουν πρόθεση ξένων τραπεζικών κολοσσών να μειώσουν την έκθεσή τους στην Τουρκία ή και να αποεπενδύσουν. Η συγκυρία δεν είναι, ως εκ τούτου, βοηθητική για τη συνδυασμένη διεθνή προσφορά νέων και υφιστάμενων μετοχών της Finansbank από την Εθνική.

Το μόνο καλό μέσα σε όλα τα κακά είναι ότι, αφού δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών, η διάθεση ποσοστού ως 26,9% παραμένει παγωμένη ανεξαρτήτως των εξελίξεων στη γείτονα. Στην Εθνική ευελπιστούν ότι και συμφωνία θα υπάρξει για την Ελλάδα και οι αναταράξεις στην Τουρκία θα είναι προσωρινές, δηλώνοντας ότι δεν τίθεται θέμα αλλαγής πολιτικής ως προς τη σταδιακή μείωση του ποσοστού της στη Finansbank κατά 40%.

Ο σχεδιασμός παραμένει ως έχει, δηλαδή να συντελεστεί η μείωση εντός του 2015 σε δύο φάσεις. Μόνο που και το β΄ τρίμηνο τελειώνει και όπως όλα δείχνουν η διενέργεια του πρώτου βήματος θα πάρει άλλη μια μετάθεση. Αυτήν τη φορά για το γ΄ τρίμηνο του έτους.



Eurobank: τα μυστικά
του αναβαλλόμενου φόρου


Μια ενδιαφέρουσα ανάλυση των διαφορετικών πηγών από τις οποίες προήλθαν οι αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις και επομένως του διαφορετικού χρονικού ορίζοντα συμψηφισμού δίνει η Eurobank. Στην αναλυτική λογιστική κατάσταση α΄ τριμήνου 2015 η τράπεζα αναφέρει ότι στις 31 Μαρτίου 2015 αναγνώρισε σε επίπεδο ομίλου καθαρές φορολογικές απαιτήσεις 3,9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,23 δισ. ευρώ πληρούν τα κριτήρια για μετατροπή τους σε οριστικές και εκκαθαρισμένες απαιτήσεις έναντι του ελληνικού Δημοσίου.

Από τα 3,9 δισ. ευρώ το1,2 δισ. αφορά σε φορολογικές ζημίες από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα PSI+ και στο πρόγραμμα επαναγοράς των νέων τίτλων του ελληνικού Δημοσίου. Οι παραπάνω ζημίες υπόκεινται σε απόσβεση για φορολογικούς σκοπούς (δηλαδή 1/30 των ζημιών ετησίως αρχίζοντας από τη χρήση του 2012 και εφεξής).Τα 2,02 δισ. αφορούν σε προσωρινές διαφορές λόγω προβλέψεων απομείωσης για πιστωτικούς κινδύνους από δάνεια και απαιτήσεις, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικές περιόδους χωρίς καθορισμένο χρονικό περιορισμό και σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία που ισχύει σε κάθε χώρα που δραστηριοποιείται ο όμιλος.

Τα 291 εκατ. ευρώ αφορούν σε μη χρησιμοποιηθείσες φορολογικές ζημίες. Η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν οι μεταφερόμενες φορολογικές ζημίες λήγει κατά το μεγαλύτερο μέρος αυτών το 2018. Τα 46 εκατ. αφορούν κυρίως σε έξοδα αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας, υποκείμενα σε δεκαετή απόσβεση για φορολογικούς σκοπούς, με έναρξη από το έτος που πραγματοποιήθηκαν. Και τέλος 365 εκατ. αφορούν σε λοιπές προσωρινές διαφορές, η πλειονότητα των οποίων μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μελλοντικές περιόδους χωρίς καθορισμένο χρονικό περιορισμό και σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία που ισχύει σε κάθε χώρα που δραστηριοποιείται ο όμιλος Eurobank.

Στην Πειραιώς αντίστοιχα οι αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις σε επίπεδο ομίλου, που μπορούν να μετατραπούν σε οριστικές και εκκαθαρισμένες ανερχόταν στις 31 Μαρτίου σε 3,5 δισ. ευρώ. Εξ αυτών το 1,3 δισ. αφορούν σε αναβαλλόμενο φόρο για το αναπόσβεστο ποσό της ζημίας από το PSI και τα 2,2 δισ. αφορούν σε ζημίες προβλέψεων απομείωσης δανείων.



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στη σελίδα 2 - 3
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr