:: euro2day ::















Έτος 17ο Αρ.Φύλλου 832 28 Φεβρουαρίου - 4 Μαρτίου 2014


Η Εθνική και η εφεδρεία
του αναβαλλόμενου φόρου


Η Εθνική για λόγους συντηρητικότητας δεν έχει αναγνωρίσει αναβαλλόμενο φόρο από το PSI ύψους 1,9 δισ. ευρώ, ο οποίος φθάνει στα 2,5 δισ. ευρώ λόγω της αύξησης του φορολογικού συντελεστή στο 26%. Τώρα εξετάζει σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) και τις Αρχές τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να λογιστικοποιηθεί ένα μέρος του παραπάνω ποσού.

Μια τέτοια κίνηση θα είχε θετική επίδραση σε δύο μέτωπα:

  • Αφενός θέτει δίχτυ ασφαλείας για την Εθνική, όπως και για τη Eurobank, ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη χρηματοδότησή τους από το ευρωσύστημα.

  • Αφετέρου δημιουργεί πρόσθετο μαξιλάρι στην περίπτωση κεφαλαιακής ενίσχυσης της Εθνικής.
Με το υφιστάμενο καθεστώς οι τράπεζες μπορούν να αναγνωρίσουν στα εποπτικά τους κεφάλαια αναβαλλόμενο φόρο που αναλογεί ως το 20% του κοινού τους κεφαλαίου (common equity). Επομένως αν η Εθνική ενισχύσει το common equity κατά 1-2 δισ. ευρώ τους επόμενους μήνες, θα έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει στο Core Tier I και υψηλότερο αναβαλλόμενο φόρο κατά 200 - 400 εκατ. ευρώ. Έξτρα όφελος δηλαδή...


Πάλι φουρτούνες για τη ΝΕΛ

Η οικογένεια Βασιλάκη έχει πολλούς λόγους για να είναι χαρούμενη το τελευταίο χρονικό διάστημα. Και οι δύο εισηγμένες στις οποίες είναι ο βασικότερος μέτοχος αποφάσισαν πολύ μεγάλες επιστροφές κεφαλαίου: Η Autohellas ήδη πλήρωσε 0,64 ευρώ και σύντομα η Aegean Airlines θα αποφασίσει τη διανομή 1 ευρώ ανά τεμάχιο. Και οι δύο μετοχές έδωσαν μεγάλα κέρδη στους επενδυτές το τελευταίο δωδεκάμηνο: +85% η Autohellas, +191% η Aegean. Και οι δύο εταιρείες αναμένεται να ευνοηθούν φέτος από την προβλεπόμενη νέα αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού, όπως επίσης και στην περίπτωση που αρχίσει να ανακάμπτει η εγχώρια οικονομία.

Πέραν αυτού, στον καθόλου τουριστικό Ιανουάριο, η Aegean και η Olympic Air (αποτελούν πλέον ένα σχήμα) ανακοίνωσαν αύξηση επιβατικής κίνησης κατά 12%. Μεταξύ άλλων, η Autohellas κατέχει περίπου το 10% των μετοχών της Aegean, με αποτέλεσμα η πορεία της δεύτερης να επηρεάζει την πορεία της πρώτης.

Η Πειραιώς Χρηματιστηριακή μάλιστα προβλέπει για φέτος πως η Aegean -παρά την αναμενόμενη όξυνση του ανταγωνισμού λόγω της Ryanair- θα σημειώσει νέα αύξηση κύκλου εργασιών και κερδών (μιλά για 878,8 και 57,4 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα).



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στη σελίδα 2 - 3
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr