ΚΡΕΚΑ: δημόσιος. μύλος με το δάνειο
Ληξιπρόθεσμα δάνεια 5,3 εκατ. ευρώ επισημαίνει στην ΚΡΕΚΑ ο ορκωτός ελεγκτής, που συμπληρώνει περί συζητήσεων της εταιρείας με τις τράπεζες και καταλήγει στο ότι «η επίτευξη συμφωνίας κρίνεται καθοριστικής σημασίας για τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας στο μέλλον».
Το θετικό πάντως για την εισηγμένη είναι πως παρουσίασε ένα πρώτο φετινό εξάμηνο με ανοδικό τζίρο, θετικό EBITDA (πάνω από 500.000) και θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές.
Όσο για τα ληξιπρόθεσμα δάνεια, πρόκειται για μη καταβολή τόκων σε δάνειο που έρχεται από τα πολύ παλιά και είχε συναφθεί με ειδικό νόμο. Μιλάμε για τα δάνεια στους νομούς των επιχειρήσεων Καβάλας και Δράμας, που έχουν την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και μέχρι πριν από λίγα χρόνια είχαν και επιδοτούμενο επιτόκιο. Επειδή όμως τα δάνεια αυτά επιβαρύνονται τώρα με κόστος χρήματος άνω του 9%, έχουν ξεσηκωθεί οι εταιρείες των δύο νομών και πιέζουν την κυβέρνηση για αλλαγή του νόμου και μείωση του επιτοκίου.
Οπότε έχουμε από τη μια πλευρά τις συζητήσεις της ΚΡΕΚΑ με την τράπεζα και από την άλλη το αίτημα των επιμελητηρίων των δύο νομών για νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Οικονομικών.
Nutriart: δεν πήρε ούτε. ψίχουλο
Τελικά η έξοδος κάποιου παίκτη από μια αγορά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι o ηγέτης της αγοράς θα γευτεί το όφελος. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση στον κλάδο του συσκευασμένου ψωμιού, όπου ενώ κάποιος θα ανέμενε η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, εκ των βασικών πρωταγωνιστών, vα ωφεληθεί από τη συρρίκνωση της Nutriart, τελικά κάτι τέτοιο δεν αποτυπώθηκε στα μεγέθη του πρώτου εξαμήνου.
Αντιθέτως, η Καραμολέγκος όχι μόνο δεν κατάφερε να καρπωθεί τις σημαντικές απώλειες της Nutriart, οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν 28% στο εξάμηνο, αλλά αντιθέτως δέχθηκε και αυτή με τη σειρά της πιέσεις στα μεγέθη της, και δη στις πωλήσεις της, οι οποίες υποχώρησαν σε επίπεδο μητρικής 5,4% και σε ενοποιημένο επίπεδο 3,1%.
Μια εξήγηση είναι ο ανταγωνισμός. Την περασμένη άνοιξη η Ε.Ι. Παπαδόπουλος είδε. φως και μπήκε διεκδικώντας μερίδιο 30%. Φυσικά η Καραμολέγκος δεν είναι διατεθειμένη να καθίσει με σταυρωμένα χέρια. Για τον λόγο αυτό προχωρά σε αναδιάρθρωση των λειτουργιών της με στόχο τη βελτίωση της κοστολογικής της βάσης, ενώ παράλληλα εστιάζει στην ενίσχυση της προϊοντικής της γκάμας, προκειμένου να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά.
Τώρα το ποιος τελικά θα βγει κερδισμένος από τη μάχη του ψωμιού τη φετινή χρονιά, μετά και την αποχώρηση από το κάδρο της Nutriart, απομένει να το δούμε. Πιθανότατα σε αυτούς θα είναι τα ανώνυμα προϊόντα. Κρίση, βλέπετε.
|