:: euro2day ::















Έτος 15ο Αρ.Φύλλου 750 3 - 7 Αυγούστου 2012


ΕΛΠΕ: Ο όμιλος Λάτση, η διερεύνηση
και η Gazprom


Φήμες της αγοράς φέρουν τον όμιλο Λάτση να έχει αναθέσει σε ελβετική τράπεζα να διερευνήσει το ενδεχόμενο πώλησης του ποσοστού που κατέχει στον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων. Σύμφωνα με τις ίδιες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ενδιαφέρον για το 42% που κατέχει ο όμιλος Λάτση στα ΕΛΠΕ επέδειξε ο όμιλος Gazprom, που έχει καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά και για την προς αποκρατικοποίηση ΔΕΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι τα Ελληνικά Πετρέλαια κατέχουν το 35% του ομίλου ΔΕΠΑ, ενώ ο όμιλος Λάτση διαθέτει προτιμησιακό δικαίωμα για το επίσης προς πώληση ποσοστό του Δημοσίου στα Ελληνικά Πετρέλαια. Αν επομένως οι Ρώσοι αποκτήσουν το ποσοστό του ομίλου Λάτση στα Ελληνικά Πετρέλαια, αποκτούν στρατηγικό πλεονέκτημα για να συμμετάσχουν ενεργά στην αναδιάταξη του εγχώριου ενεργειακού χάρτη. Κι αυτό γιατί μπορούν να αποκτήσουν τον έλεγχο των ΕΛΠΕ και μέσω των ΕΛΠΕ ρυθμιστικό ποσοστό στη ΔΕΠΑ.

Με δεδομένο όμως ότι η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ έχει ευρύτερες γεωπολιτικές διαστάσεις, οι οποίες δεν αφήνουν καθόλου αδιάφορες την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, μάλλον θα αναζητηθεί τρόπος ώστε να μείνουν όλοι. ευχαριστημένοι.

Αν οι πληροφορίες ισχύουν, ο όμιλος Λάτση ανοίγει, αντί να περιμένει, τον χορό της αναδιάταξης του εγχώριου ενεργειακού χάρτη, προσδοκώντας να εξαργυρώσει τα οφέλη της στρατηγικής θέσης που κατέχουν τα ΕΛΠΕ.

ΥΓ.: Οι Ρώσοι, πάντως, δείχνουν αποφασισμένοι να κτίσουν ερείσματα στην εγχώρια ενεργειακή αγορά. Ακούμε ότι ρωσική ενεργειακή εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για να αγοράσει δίκτυο πρατηρίων, αλλά και κομβικές αποθηκευτικές εγκαταστάσεις εγχώριου ομίλου.


Θερινή ναυμαχία Μινωικών με ΑΝΕΚ

Εντείνεται μέσα στο κατακαλόκαιρο η κόντρα μεταξύ των Μινωικών Γραμμών (όμιλος Grimaldi) και της Hellenic Seaways (Γιάννης Βαρδινογιάννης). Το νέο επεισόδιο είχε ως αφορμή την. τιμή των πλοίων που η Hellenic Seaways μεταβίβασε στην Argosaronic Lines.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Μινωικές Γραμμές, υποστηρίζουν ότι το Flying Cat 2 που πωλήθηκε από τη Hellenic Seaways, στη συλλογική (enblock) πώληση, στην ενδεικτική τιμή του 1.400.000 ευρώ, πωλήθηκε από την Argosaronic Lines για 3 εκατομμύρια ευρώ σε Κορεάτες αγοραστές, ενώ το Νεfeli, για το οποίο κατεβλήθη στη Hellenic Seaways το ποσό των 2.600.000 ευρώ, πωλήθηκε από την Argosaronic Lines έναντι 4.750.000 ευρώ σε εταιρεία του Παναμά.

Δεύτερο μέτωπο ανοίγουν οι Μινωικές και για τις απλήρωτες υποχρεώσεις του ομίλου της ΑΝΕΚ προς την HSW, που υποστηρίζουν ότι είναι «παραπάνω από 13.000.000 ευρώ». Θα λέγαμε ότι το δεύτερο είναι λίγο ως πολύ αναμενόμενο στη σημερινή συγκυρία. Η πρώτη «κατηγορία», όμως, όσο να 'ναι σηκώνει πολλή συζήτηση και βεβαίως χρήζει... απάντησης!



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στη σελίδα 2 - 3
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr