:: euro2day ::















Έτος 15ο Αρ.Φύλλου 749 27 - 31 Ιουλίου 2012


Folli Follie: Το βαθύ discount
και η αναχρηματοδότηση


Με 70% έκπτωση έναντι των ανταγωνιστών της διαπραγματεύεται η μετοχή της Folli Follie σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Εθνικής Χρηματιστηριακής (προβλέπει υπεραπόδοση έναντι του Γενικού Δείκτη και δίνει τιμή-στόχο τα 8,80 ευρώ).

Όπως άλλωστε αναφέρεται και στη σχετική έκθεση, τα φετινά κέρδη του εισηγμένου ομίλου θα είναι ισχυρά (γύρω στα 97 εκατ. ευρώ, με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση κοντά στα 375 εκατομμύρια), ενώ οι προοπτικές διαγράφονται ιδιαίτερα θετικές, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στο κομμάτι της Κίνας: σε συνεργασία με τον στρατηγικό επενδυτή Fosun, η Folli-Follie θα δημιουργήσει γύρω στα 50-60 νέα σημεία πώλησης στην κινεζική αγορά μέσα στο 2012, ενώ από τα 127 καταστήματα που διάθετε στην Κίνα στο τέλος του 2011, ο στόχος είναι αυτά να φτάσουν στα 250 μέσα στο 2014!

Παρ' όλα αυτά, αγκάθι -σύμφωνα με τον ελληνικό οίκο- αποτελεί για τη Folli Follie η αναχρηματοδότηση των δανειακών της υποχρεώσεών. Το γεγονός μάλιστα πως η αναχρηματοδότηση δεν «κλείδωσε» μέσα στον Ιούνιο, ανέβασε τον κίνδυνο για αυξημένο κόστος χρηματοδότησης, άρα επηρέασε αρνητικά την τιμή-στόχο.

Το πρόβλημα έγκειται στο ότι ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός του ομίλου υπερβαίνει τα 600 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στο μεγαλύτερο βαθμό του σε ελληνικές τράπεζες (με τα γνωστά προβλήματα.) και τέλος το μεγαλύτερο μέρος του λήγει μέσα στη διετία 2012-2013...

Βέβαια, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως η κάτοχος του 13,4% της εισηγμένης, η Fosun, θα μπορούσε να συμβάλει στην εξασφάλιση δανεισμού στον ελληνικό όμιλο αν αυτό χρειαζόταν


Όταν η «Ελλάδα» σε στέλνει στο... ταμείο!

Πολλές εταιρείες που ελέγχονται από Έλληνες μετόχους δε σταματούν να το διατυμπανίζουν με κάθε ευκαιρία σε καταναλωτές, προμηθευτές και τραπεζίτες, ελπίζοντας ότι το slogan «Ελλάδα» είναι ικανό για να τις... στείλει ταμείο! Καλά-καλά δεν πρόλαβε η Carrefour να περάσει σε ελληνικά χέρια (οικογένεια Μαρινόπουλου) και ξεκίνησε τη νέα διαφημιστική της καμπάνια με εντονότατο το ελληνικό στοιχείο... Την ελληνική καταγωγή της δεν ξεχνά να προβάλλει και η Ηλεκτρονική, με την ελληνική σημαία όχι μόνο να φιγουράρει στις βιτρίνες των καταστημάτων της αλλά και να καταλαμβάνει σημαντικό χώρο στις διαφημίσεις της γνωστής εταιρείας σε ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο. Ελληνική σημαία υπάρχει και στη διαφήμιση των φρυγανιών Elite της εισηγμένης Elbisco, ενώ η διαφήμιση των super markets Βερόπουλος καταλήγει με το σλόγκαν... «Ο βέρος Έλληνας». Αναφέραμε μόνο τέσσερα ενδεικτικά παραδείγματα.

Πολλές άλλες εταιρείες τόσο από το εμπόριο όσο και από την παραγωγή ή τις υπηρεσίες, δεν χάνουν την ευκαιρία να υπενθυμίσουν σε οποιονδήποτε την ελληνική υπηκοότητα των μετόχων τους. Ακόμη και αν οι εταιρείες αυτές, απλώς, εισάγουν εμπορεύματα από το εξωτερικό. Το προβάλλουν στους πελάτες τους (για να ψωνίσουν), στους Έλληνες προμηθευτές τους (για να τους δώσουν παραπάνω πίστωση), στους τραπεζίτες (για να τους επιμηκύνουν τα δάνεια) και στους δημοσιογράφους (για να γράψουν μια κουβέντα παραπάνω).

Το προβάλλουν παντού... Προφανώς, η λέξη Ελλάδα «πουλάει», και όχι μόνο στο ράφι. Σίγουρα, σε μια χώρα με τόσο μεγάλη ανεργία, υπάρχει η ελπίδα -ή και σε ορισμένες περιπτώσεις η ψευδαίσθηση- πως στηρίζοντας τις ελληνικές εταιρείες θα προκύψουν περισσότερες θέσεις εργασίας και θα μειωθούν κάπως οι ουρές έξω από τα γραφεία του ΟΑΕΔ. Και επίσης υπάρχει -ή έστω έχει καλλιεργηθεί- ο φόβος πως αποτέλεσμα της κρίσης θα είναι το σύνολο σχεδόν των περιουσιακών στοιχείων και των οικονομικών δραστηριοτήτων της χώρας να περάσει στους ξένους για... ένα κομμάτι ψωμί.

Φοβούνται μια κατοχή χωρίς πόλεμο, όπως την περιγράφουν κάποιοι... Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ενδιαφέρον πολλών οικονομικών παραγόντων, αλλά και απλών πολιτών, για την «επόμενη μέρα» του τραπεζικού συστήματος, όπως αυτό θα προκύψει μετά την επανακεφαλαιοποίηση των εγχώριων χρηματοπιστωτικών ομίλων.

Πόσο επικίνδυνο για παράδειγμα είναι να περάσουν οι τράπεζες στα χέρια των Ευρωπαίων, σε περίπτωση τελικά που τα κεφάλαια της επανακεφαλαιοποίησης προέλθουν όχι από το ελληνικό δημόσιο χρέος, αλλά από το EFSF; Ακόμη όμως κι αν οι τράπεζες περάσουν μέσα από την επανακεφαλαιοποίηση στο ελληνικό δημόσιο, ποιος εγγυάται ότι σε λίγα χρόνια δεν θα καταλήξουν θυγατρικές μεγάλων πολυεθνικών ομίλων;

Ανεξάρτητα πάντως από το βάσιμο των παραπάνω φόβων, το σίγουρο είναι πως το slogan «Ελλάδα» στις μέρες μας, στέλνει πολλές εταιρείες στο... ταμείο!



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στη σελίδα 2 - 3, 32
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr