Απογοητευμένη, αλλά προτείνει «αγορά»...
Αν και η Citigroup δηλώνει «απογοητευμένη» από τη Eurobank Properties, γιατί δεν επενδύει μέσα στην τρέχουσα οικονομική κρίση και δεν εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τη γενικότερη υποχώρηση των τιμών στα ακίνητα, συνεχίζει να προτείνει την αγορά της μετοχής («buy-high risk»), με τιμή-στόχο τα 7,80 ευρώ.
Ο ξένος οίκος, βέβαια, από την εισηγμένη εταιρεία αναμένει να επενδύσει γύρω στα 50 εκατ. ευρώ ώστε να αρχίσουν να εισρέουν πρόσθετα έσοδα από ενοίκια μέσα στο 2011.
Πάντως, η διοίκηση της Eurobank Properties, από την πλευρά της, δεν φαίνεται να βιάζεται να προχωρήσει σε αγορές, υποστηρίζοντας ότι «λεφτά υπάρχουν» και αξίζει τον κόπο να τοποθετείται κάποιος σε ακίνητα που θα εξασφαλίζουν υψηλό yield, τουλάχιστον 7%, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται απόδοση σαφώς ανώτερη του επιτοκίου των καταθέσεων.
Το βασικό ζητούμενο, όμως, για την επιχείρηση δεν αφορά τόσο στο πόσες νέες επενδύσεις θα κάνει, αλλά κυρίως στο πώς θα διαχειριστεί τα συμβόλαια των ακινήτων που ήδη ενοικιάζει. Γιατί μπορεί το 85% του χαρτοφυλακίου της να σχετίζεται με συμβόλαια που είναι συνδεδεμένα με το ύψος του πληθωρισμού (οπότε οδηγούν σε αύξηση ενοικίου πάνω από 5%, με βάση τη φετινή πορεία του δείκτη τιμών καταναλωτή), ωστόσο σε μια τόσο έντονη οικονομική ύφεση αυτή η σημαντική άνοδος των ενοικίων δεν είναι καθόλου εύκολο να «περάσει», ιδίως αν αναλογιστεί κάποιος την κλιμάκωση των αντιδράσεων από τις επιχειρήσεις με στόχο αυτά να μειωθούν.
Κανείς, φυσικά, στην τρέχουσα συγκυρία δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο μείωσης των ενοικίων έπειτα από κοινή συμφωνία των δύο πλευρών, όμως πολύ συχνά σε τέτοιες καταστάσεις οι ιδιοκτήτες (και στην προκειμένη περίπτωση η Eurobank Properties) καταφέρνουν να επεκτείνουν τη διάρκεια της σύμβασης για πολλά χρόνια, εξασφαλίζοντας έτσι την εισροή εσόδων καθ' όλη τη διάρκεια της κρίσης και μειώνοντας τον επενδυτικό κίνδυνο.
Η Mevaco περιμένει τις εκλογές!
Με ανυπομονησία περιμένει να τελειώσει και η δεύτερη φάση των αυτοδιοικητικών εκλογών και η Mevaco. Όχι φυσικά γιατί ποντάρει σε συγκεκριμένους υποψηφίους, αλλά γιατί θέλει να προωθήσει το νέο της προϊόν (πρωτοποριακό, όπως η ίδια το χαρακτηρίζει) στον χώρο της αποκομιδής απορριμμάτων.
Όσο και αν οι εποχές είναι δύσκολες και τα οικονομικά των περισσότερων δήμων «άσ' τα να πάνε», στην εισηγμένη πιστεύουν πως το συγκεκριμένο προϊόν είναι σε θέση να συμβάλει στην υγεία και στην αισθητική των πολιτών. Πρώτες παρουσιάσεις του έχουν ήδη γίνει εδώ και αρκετούς μήνες... |