Τα νούμερα δεν βγαίνουν...
Μπορεί οι αναλυτές να δηλώνουν «θερμοί» για τις μετοχές του κατασκευαστικού κλάδου... Για παράδειγμα, η Εθνική - Ρ&Κ λέει για την Ελληνική Τεχνοδομική ότι «τα τρέχοντα επίπεδα τιμών (7,82 ευρώ) αποτελούν ένα άριστο σημείο εισόδου για τη μετοχή», λόγω του ανεκτέλεστου υπολοίπου συμβάσεων των 5 δισ. ευρώ, της σταθεροποίησης των περιθωρίων κέρδους στις κατασκευές, των αυτοχρηματοδοτούμενων έργων, της έντονης επέκτασης στο εξωτερικό και μιας σειράς από άλλους λόγους.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η έκθεση της Proton Bank για την J&P Άβαξ, όπου η τιμή-στόχος ήταν 79% υψηλότερη από την τρέχουσα (8,70 έναντι 4,84)... Μάλιστα, σύμφωνα με τον χρηματιστηριακό οίκο, συμβαίνει το εξής παράδοξο: από τα 8,70 ευρώ όπου αξιολογείται η μετοχή, μόνο τα 3,04 ευρώ οφείλονται στη δραστηριότητα του κατασκευαστικού τομέα και τα υπόλοιπα προέρχονται από τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα και το real estate. Τι σημαίνει αυτό; Ότι, ακόμη και χωρίς την κατασκευαστική δραστηριότητα, η αποτίμηση της J&P Άβαξ είναι αρκετά μεγαλύτερη από την τρέχουσα αποτίμησή της στο ταμπλό (5,66 έναντι 4,84 ευρώ)!
Κάποιοι αποδίδουν την κακή πορεία των κατασκευαστικών μετοχών στην καθυστέρηση λίγων μηνών που αναμένεται να παρουσιαστεί στην εκκίνηση ορισμένων μεγάλων αυτοχρηματοδοτούμενων έργων. Ωστόσο, τα νούμερα δεν βγαίνουν...
Μετά το ξεφόρτωμα, οι προοπτικές
Oλοκληρώθηκε το «ξεφόρτωμα» από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο των μετοχών του Πετρόπουλου που είχαν αγοραστεί κατά το περυσινό placement και έτσι εξηγείται το πώς εμφανίστηκε τέτοιος όγκος πωλητών στο «χαρτί».
Η μετοχή σήμερα διαπραγματεύεται με μονοψήφιο P/E και με μερισματική απόδοση γύρω στο 9%. Επίσης, όλα δείχνουν ότι τα κέρδη της διετίας 2008 - 2009, αν μη τι άλλο, δεν θα υποχωρήσουν από τα τρέχοντα επίπεδα.
Πρώτα απ' όλα, γιατί πέρυσι υπήρχαν μη επαναλαμβανόμενες απώλειες ανώτερες των 800 χιλιάδων ευρώ (δηλαδή το 15% των καθαρών κερδών) από αρνητικές υπεραξίες ακινήτων.
Και επειδή από το τελευταίο τρίμηνο του 2008 θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις των νέων δραστηριοτήτων της εταιρείας (μεγάλα φορτηγά, Βαλκάνια, αυτοκίνητα Brilliance κ.λπ.) που θα αρχίσουν να αποδίδουν κυρίως από το 2009.
Υπάρχει φυσικά και η αστάθεια του εξωτερικού περιβάλλοντος, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί από τα subprime loans. Ωστόσο, η συγκυρία αυτή βρίσκει την Πετρόπουλος με πολύ ισχυρή ρευστότητα, η οποία της δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε νέες εξαγορές και επεκτάσεις. Ο κλάδος του επιβατικού αυτοκινήτου είναι «θερμός», καθώς υπάρχει χώρος για μία ακόμη αντιπροσωπεία πέρα από αυτήν της Brilliance.
Υ.Γ.: Στην εισηγμένη εταιρεία δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στο θέμα της μετοχής και του χρηματιστηρίου γενικότερα. Ίσως δεν είναι τυχαία η ένταξη στο διοικητικό συμβούλιο του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Εθνικής Χρηματιστηριακής. |