:: euro2day ::

















Έτος 10ο Αρ.Φύλλου 509 21 - 25 Δεκεμβρίου 2007


Βαριές απώλειες για όλους

Πολλά ειπώθηκαν για το placement του Καλπίνη, αφού από τότε που πραγματοποιήθηκε (στις 22 Οκτωβρίου) η μετοχή γκρεμίστηκε από τα 3,20 ευρώ στα... 2,45 ευρώ. Και αυτό, μάλιστα, παρά το ότι κατά τη διάρκεια της μεγάλης πτώσης οι βασικοί μέτοχοι αγόραζαν από μερικές χιλιάδες έως και αρκετές δεκάδες χιλιάδες σε καθημερινή βάση!

Τίθεται λοιπόν το εύλογο ερώτημα ποιοι ήταν αυτοί οι «μανιώδεις» πωλητές που έσπευσαν «χώσε-σπρώξε» να αποχωριστούν τη μετοχή, κάνοντας μάλιστα τόσο μεγάλους όγκους.

Εκτός από αυτόν τον προβληματισμό, εκείνο που θα πρέπει να προσεχτεί είναι ότι κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ανάλογη μετοχική «κατολίσθηση» υπέστησαν και οι άλλες εταιρείες που λίγο-πολύ δραστηριοποιούνται στον ίδιο κλάδο.

Όταν, για παράδειγμα, ο Καλπίνης έχει χάσει το τελευταίο δίμηνο 30% της αξίας του και η Σίγμα και η Αφοί Κορδέλλου υποχρεώθηκαν σε απώλειες 29% και 25% αντίστοιχα. Κάτι το γενικότερο κλίμα στη χρηματιστηριακή αγορά, κάτι το δυσμενές profit warning της εταιρείας, λόγω των εξελίξεων στην τιμή του χάλυβα (νέα πρόβλεψη από 9,5 έως 10 εκατ. ευρώ, έναντι 10,5 εκατ. ευρώ της προηγούμενης), συνέτειναν προς τη μεγάλη πτώση της μετοχής του Καλπίνη.



Πώς θα έρθει το growth

Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης των προηγούμενων ετών (γύρω στο 40% σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις) θα συνεχιστούν και στο μέλλον και το μεγαλύτερο βάρος του growth θα πέσει τώρα στις αγορές του εξωτερικού, παρά το ότι και η εγχώρια αγορά αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς. Αυτή είναι η άποψη της διοίκησης της Κορρές κι έτσι αποκτά μεγαλύτερη σημασία ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζεται η νέα φάση επέκτασης της εταιρείας στο εξωτερικό. Η παρουσία της Κορρές είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη σε ό,τι αφορά το γεωγραφικό μέρος (εξαγωγές σε τριάντα χώρες), ωστόσο φαίνεται να απαιτείται πολύ μεγαλύτερο «βάθος» σε κάθε μία από τις αγορές στις οποίες διαθέτει ήδη παρουσία.

Υπό αυτές τις συνθήκες πρόθεση της Κορρές είναι να εξετάσει κάθε χώρα ξεχωριστά σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να αυξήσει τις εργασίες της: με ποιους θα συνεργαστεί, με ποιον τρόπο, πόσο θα επενδύσει κ.λπ.

Όμως, πέρα από τη γεωγραφική διάσταση του θέματος, υπάρχει και η προϊοντική, καθώς έχουν ήδη προγραμματιστεί τα προϊόντα που θα τεθούν σε κυκλοφορία έως και το πρώτο εξάμηνο του 2010 (για αυτά απαιτείται προεργασία δύο έως τριών χρόνων). Ήδη φέτος ξεκίνησε η σειρά προϊόντων Kings & Queens, που είναι φθηνότερα από τη σειρά Κορρές και απευθύνονται σε άλλες κατηγορίες πελατών.

Επίσης, η εισηγμένη εταιρεία προγραμματίζει μέσα στο 2009 να καλύψει και το ακριβό κομμάτι της αγοράς, καθώς πιστεύει ότι υπάρχει σαφές περιθώριο απόκτησης μεριδίων.



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5,
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr