:: euro2day ::

















Έτος 10ο Αρ.Φύλλου 464 9 - 13 Φεβρουαρίου 2007


Καλά έκανε και πρόσεχε

Κοντά στο 1,5 ευρώ έχει χάσει από τον Νοέμβριο η μετοχή της Ηλεκτρονικής Αθηνών, εκ των οποίων μόνο τα 20 ευρωλεπτά προήλθαν από την αποκοπή του μερίσματος. Έτσι, λοιπόν, άρχισε να δημιουργείται ένα κλίμα ανησυχίας στη χρηματιστηριακή αγορά, για το πώς μία μετοχή υποχωρεί τόσο σημαντικά, σε μια θερμή μάλιστα περίοδο για τη Σοφοκλέους.

Η πρόσφατη πάντως ανακοίνωση της εισηγμένης καθησύχασε τους ανησυχούντες, καθώς τα αποτελέσματα κατά το πρώτο εξάμηνο της χρήσης που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2006 όχι μόνο θα είναι ανοδικά, αλλά αναμένονται και ελαφρώς καλύτερα των αρχικών εκτιμήσεων.

Με την Ηλεκτρονική Αθηνών λοιπόν να "βαδίζει" εντός των στόχων, η μερισματική απόδοση του τίτλου υπολογίζεται λίγο πάνω από το 3,5% και πιθανότατα θα αυξηθεί περαιτέρω με βάση τα προβλεπόμενα αποτελέσματα της φετινής χρήσης. Βέβαια, κάποιοι επισημαίνουν ότι το deal με τον Σαραφίδη καθυστερεί, ή ενδεχομένως να έχει "βαλτώσει" οριστικά. Και κάποιοι άλλοι πιθανολογούν ότι "ο Στρούτσης πιέζει έμμεσα για καλύτερους όρους, και μάλιστα μέσω των εφημερίδων"...

Οι έχοντες όμως μνήμη θα θυμούνται ότι ο βασικότερος λόγος ανάπτυξης της Ηλεκτρονικής Αθηνών κατά την τελευταία οκταετία δεν είναι τόσο αυτά που έκανε, όσο αυτά που δεν έκανε (τα έκαναν οι ανταγωνιστές και πτώχευσαν): μεγάλο δανεισμό, αλόγιστη επέκταση δικτύου και εξαγορές χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο... αντίτιμο.




Αποπληρωμή... μετά θάνατον!

Στεγαστικά δάνεια διάρκειας 50 ετών ετοιμάζονται να διαθέσουν στην αγορά δύο τουλάχιστον από τις τράπεζες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Πρόκειται για μια νέα τάση της αγοράς, η οποία, όπως σχολίαζαν αρμόδια τραπεζικά στελέχη, αποσκοπεί σε δύο κυρίως στόχους:

  1. Στο "δέσιμο" του πελάτη για ακόμα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με την εκδότρια τράπεζα, ώστε να βελτιωθούν οι σταυροειδείς πωλήσεις.

  2. Στη διατήρηση των τιμών των ακινήτων σε "ένα κάποιο επίπεδο", αφού δάνεια τέτοιας διάρκειας δεν επιτρέπουν μεγάλες διακυμάνσεις στον χώρο.

Και στη μία και στην άλλη περίπτωση οι μεγάλοι κερδισμένοι αυτής της πρωτοβουλίας θα είναι οι πιστωτικοί οργανισμοί, για ευνόητους λόγους. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο τράπεζες που έχουν επεξεργαστεί τα νέα projects είναι έτοιμες να προχωρήσουν και στις σχετικές ανακοινώσεις.

Απλώς οι διευθύνσεις μάρκετινγκ περιμένουν το "πράσινο φως" από τις διοικήσεις τους. Το πιθανότερο είναι ότι κάτι τέτοιο θα γίνει μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου.



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5,
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr