:: euro2day ::

















Έτος 9ο Αρ.Φύλλου 457 22 - 27 Δεκεμβρίου 2006


Η κυκλικότητα και οι επιπτώσεις της

Η ΣΙΔΜΑ πλήρωσε πολύ ακριβά την πτώση της τιμής του χάλυβα από την άνοιξη του 2005, βλέποντας τα αποτελέσματά της να βυθίζονται και την τιμή της νεοεισηγμένης -τότε- μετοχής της να κατρακυλάει. Φέτος, ο κύκλος του χάλυβα άλλαξε και τα κέρδη επανήλθαν στα ύψη. Όσο για την τιμή της μετοχής, αυτή κυμαίνεται γύρω στα επίπεδα της δημόσιας εγγραφής.

Τι θα γίνει όμως από του χρόνου;

Αν και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα την πορεία της τιμής του χάλυβα, δύο πράγματα μπορούμε να σημειώσουμε.

Το πρώτο είναι ότι σήμερα βρισκόμαστε σε μια μάλλον μεσαία φάση του κύκλου, με τους περισσότερους να μιλούν για μια σταθερή κατάσταση για τους επόμενους μήνες.

Και το δεύτερο, ότι ο εισηγμένος όμιλος αναμένει σταδιακή ανάπτυξη των εργασιών των θυγατρικών εταιρειών του, τόσο της Panelco όσο και εκείνων στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Στόχος είναι την επόμενη τριετία το 25% των πωλήσεων να προέρχεται από Βουλγαρία και Ρουμανία, έναντι του φετινού 9%.

Σε ό,τι αφορά τη μετοχή -και παρά τη σχετικά μικρή κεφαλαιοποίηση και το free float που κυμαίνεται γύρω στο 25%- οι θεσμικοί ήδη κατέχουν γύρω στο 5%, δείχνοντας πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε σχέση με το παρελθόν.




Οφέλη και προσδοκίες

Γύρω στις δύο ποσοστιαίες μονάδες λέγεται ότι έχει χάσει φέτος η ΦΑΓΕ στην αγορά γιαουρτιού, λόγω και των επιπτώσεων από τις τελευταίες ελαττωματικές παρτίδες. Το σημερινό μερίδιο της ΦΑΓΕ βρίσκεται γύρω στο 39%, έναντι 41,4% το 2005 και έναντι 57% περίπου προ διετίας... Παρ' όλα αυτά, όσοι νόμιζαν ότι θα αποκόμιζαν οφέλη από την πτώση της συγκεκριμένης γαλακτοβιομηχανίας, δεν έχουν επιβεβαιωθεί, τουλάχιστον επί του παρόντος.

Και αυτό γιατί η όλη "φιλολογία" κλόνισε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για όλα τα προϊόντα, με αποτέλεσμα η αγορά του γιαουρτιού να παρουσιάζει φέτος πτώση, διακόπτοντας μια πολυετή πορεία ανόδου.

Μεσοπρόθεσμα πάντως, πολλές εταιρείες του κλάδου πιστεύουν ότι θα βγουν κερδισμένες. Μεταξύ αυτών και η "μικρή" ΚΡΙ-ΚΡΙ, που έστω και με ένα περιορισμένο όφελος στο μερίδιο της εγχώριας αγοράς και στις εξαγωγές της, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την κερδοφορία της. Η εισηγμένη προσδοκά οφέλη και από την επικείμενη αποχώρηση του brand name της ΔΕΛΤΑ από το παγωτό.



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5,
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr