:: euro2day ::

















Έτος 8ο Αρ.Φύλλου 385 5 - 9 Αυγούστου 2005


Το σύστημα μπατάρει...

Το εκβιαστικό δίλημμα "σαπιοκάραβα ή καθόλου καράβια" φαίνεται να θέτει μερίδα Ελλήνων "εφοπλιστών" οι οποίοι νέμονται τον χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Την τελευταία εβδομάδα ένα πλοίο που εκτελεί -με τη βοήθεια του Θεού και την αρωγή του Αγ. Νικολάου- δρομολόγιο για Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, χάλασε ή καθυστέρησε να "πιάσει" λιμάνι τουλάχιστον τέσσερις φορές. Την ίδια περίοδο το μοναδικό πλοίο που εξυπηρετεί τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Κυκλάδες επίσης χάλασε ή καθυστέρησε αρκετές φορές.

Ένα άλλο πλοίο -υποτίθεται υπερσύγχρονο ταχύπλοο- που εκτελεί δρομολόγια από Πειραιά ή Λαύριο προς Κυκλάδες, επίσης χάλασε. Η αιτία των τόσο συχνών βλαβών δεν μπορεί βέβαια να αποδοθεί στη θεά Τύχη (ή τη θεά... Γκαντεμιά), αλλά κυρίως στην κατάσταση των πλοίων και στον τρόπο συντήρησής τους.

Το αρμόδιο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προς το παρόν παρατηρεί και συσκέπτεται για την κατάσταση, ενώ η τουριστική περίοδος είναι στο peak της. Στα σχέδιά του είναι -λέει- να επιβάλει πρόστιμα -ισχνά νομίζω- στους... "βαρκάρηδες", άλλωστε τα ταμεία του κράτους χρειάζονται ενίσχυση και ο ανασχηματισμός (οπότε και θα μετρηθούν τα "κουκιά") είναι κοντά.

Επιπλέον οι "βαρκάρηδες" "τα πιάσανε χοντρά" τα τελευταία χρόνια με τις αυξήσεις εισιτηρίων. Αντ' αυτού, μήπως θα έπρεπε να υποχρεώσει τους πλοιοκτήτες να αποζημιώνουν τους επιβάτες για την καθυστέρηση, όπως ακριβώς κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες, και φυσικά να φροντίζουν για τη στέγαση και τη διατροφή τους; Το εισιτήριο άλλωστε δεν διαφέρει και πολύ από το αντίστοιχο αεροπορικό παρά το πολύ χαμηλότερο κατά κεφαλήν κόστος. Εκτός και αν θέλει σύσσωμο το Υπουργικό Συμβούλιο να περιμένει στο λιμάνι αντικαθιστώντας σε βάρδιες τους ταλαιπωρημένους επιβάτες, οπότε ένα πουρμπουάρ το αξίζουν...

Το εκβιαστικό δίλημμα "σαπιοκάραβα ή καθόλου καράβια" φαίνεται να θέτει μερίδα Ελλήνων "εφοπλιστών" οι οποίοι νέμονται τον χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας. Την τελευταία εβδομάδα ένα πλοίο που εκτελεί -με τη βοήθεια του Θεού και την αρωγή του Αγ. Νικολάου- δρομολόγιο για Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, χάλασε ή καθυστέρησε να "πιάσει" λιμάνι τουλάχιστον τέσσερις φορές.

Την ίδια περίοδο το μοναδικό πλοίο που εξυπηρετεί τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Κυκλάδες επίσης χάλασε ή καθυστέρησε αρκετές φορές. Ένα άλλο πλοίο -υποτίθεται υπερσύγχρονο ταχύπλοο- που εκτελεί δρομολόγια από Πειραιά ή Λαύριο προς Κυκλάδες, επίσης χάλασε. Η αιτία των τόσο συχνών βλαβών δεν μπορεί βέβαια να αποδοθεί στη θεά Τύχη (ή τη θεά... Γκαντεμιά), αλλά κυρίως στην κατάσταση των πλοίων και στον τρόπο συντήρησής τους.

Το αρμόδιο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προς το παρόν παρατηρεί και συσκέπτεται για την κατάσταση, ενώ η τουριστική περίοδος είναι στο peak της. Στα σχέδιά του είναι -λέει- να επιβάλει πρόστιμα -ισχνά νομίζω- στους... "βαρκάρηδες", άλλωστε τα ταμεία του κράτους χρειάζονται ενίσχυση και ο ανασχηματισμός (οπότε και θα μετρηθούν τα "κουκιά") είναι κοντά. Επιπλέον οι "βαρκάρηδες" "τα πιάσανε χοντρά" τα τελευταία χρόνια με τις αυξήσεις εισιτηρίων.

Αντ' αυτού, μήπως θα έπρεπε να υποχρεώσει τους πλοιοκτήτες να αποζημιώνουν τους επιβάτες για την καθυστέρηση, όπως ακριβώς κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες, και φυσικά να φροντίζουν για τη στέγαση και τη διατροφή τους; Το εισιτήριο άλλωστε δεν διαφέρει και πολύ από το αντίστοιχο αεροπορικό παρά το πολύ χαμηλότερο κατά κεφαλήν κόστος. Εκτός και αν θέλει σύσσωμο το Υπουργικό Συμβούλιο να περιμένει στο λιμάνι αντικαθιστώντας σε βάρδιες τους ταλαιπωρημένους επιβάτες, οπότε ένα πουρμπουάρ το αξίζουν...



Αναμονή μέχρι νεωτέρας

"Θα δούμε τι θα κάνουμε με την περίπτωση της Atlantic Bank". Αυτή είναι η απάντηση που επαναλαμβάνουν μονότονα από την Εθνική κάθε φορά που τίθενται προς συζήτηση το μέλλον και οι προοπτικές της θυγατρικής τους στις ΗΠΑ.

Γεγονός είναι ότι έχει προσληφθεί ξένος σύμβουλος, που έχει αναλάβει να κάνει τις τελικές προτάσεις σχετικά με το "αύριο" της Atlantic. "Έως τότε, κάθε εκτίμηση θα είναι βεβιασμένη και άνευ σημασίας", υποστηρίζουν αρμόδιες πηγές από το μέγαρο της οδού Αιόλου.

Ανακοινώσεις πάντως δεν πρόκειται να γίνουν σύντομα, σύμφωνα με όλες τις έως τώρα ενδείξεις. Υπάρχει άλλωστε και το γνωστό κόλλημα, λόγω της διαπραγμάτευσης της μετοχής στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, που δεν επιτρέπει εύκολα διαρροές.

Πάντως, η στρατηγική της Εθνικής έχει αποκρυσταλλωθεί, με επίκεντρο τη γεωγραφική περιοχή των Βαλκανίων (περιλαμβανομένης και της Τουρκίας) που έχει εφικτά περιθώρια ανάπτυξης, συνεπώς η διατήρηση της παρουσίας της στην αμερικανική και στην αφρικανική (Ν. Αφρική) ήπειρο δεν έχει και πολύ νόημα...



Back2Top


Περισσότερα σχόλια στις σελίδες 4 - 5,
στο τεύχος που κυκλοφορεί

Copyright © 2002-2017, Media2day Εκδοτική Α.Ε. :: Ταυτότητα :: Επικοινωνία :: Οροι Χρήσης :: www.euro2day.gr