 |
Θύμα της αβεβαιότητας
Στον «πάγο» έχει μπει και η ναυτιλιακή αγορά εξαιτίας της μεγάλης αβεβαιότητας που επισύρουν οι κινήσεις Τραμπ στο μέτωπο των δασμών. Έτσι, οι αγορές πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου βουλιάζουν 58% μέχρι στιγμής φέτος, με μόλις 77 συναλλαγές έναντι 182 πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Veson Nautical.
Η πρόταση Τραμπ για έξτρα χρεώσεις στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης που εισέρχονται σε αμερικανικά λιμάνια έχει επίσης παγώσει το ενδιαφέρον, καθώς και οι αγοραπωλησίες κινεζικών πλοίων υποχωρούν 58%, με μόλις 62 συναλλαγές από τον Φεβρουάριο έναντι 146 αντίστοιχων deals πέρυσι.
Την ίδια στιγμή, μεγάλη πτώση καταγράφεται και στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς χύμα φορτίων, σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες. Για παράδειγμα, η αξία ενός Panamax (πλοίου που δύναται να διαπλεύσει τη διώρυγα του Παναμά), με μεταφορική ικανότητα 80.000 μετρικών τόνων, έχει υποχωρήσει κατά 22% από πέρυσι, από τα 18,5 στα 14,4 εκατ. δολάρια.
 
Ό,τι πουν τα ακίνητα
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η επίτευξη κερδών για τη ΛΑΝΑΚΑΜ βασίστηκε στην ανατίμηση της εύλογης αξίας των επενδυτικών της ακινήτων. Ειδικότερα, για να εμφανίσει η εισηγμένη εταιρεία στη χρήση του 2024 καθαρά κέρδη 294.000 ευρώ (516.000 το 2023), είχε προηγηθεί το κονδύλι των 560.000 (794.000 το 2023) «έσοδα από επιμέτρηση επενδυτικών ακινήτων στην εύλογη αξία».
Κατά τα άλλα, η διοίκηση της ΛΑΝΑΚΑΜ προσπαθεί να διευρύνει την γκάμα των προσφερόμενων brand names στην ένδυση, την υπόδηση και τα αξεσουάρ, ενώ για φέτος εκτιμά μια αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 10%. Πολύ κάτω από τη λογιστική της αξία (9,327 εκατ. ευρώ) η τρέχουσα αποτίμηση της εταιρείας στο ταμπλό.
|
 |