Οι ομολογιούχοι. αναμένουν
Tα εξαμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή -όπως αναμενόταν- ήταν σαφώς ικανοποιητικά: αύξηση εσόδων κατά 17,6% και άνοδος προσαρμοσμένων καθαρών κερδών κατά 20%. Άλλωστε, η αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας έχει καταστήσει τη μετοχή της μια ιδιαίτερα αποδοτική επιλογή για τους μακροπρόθεσμους επενδυτές, με την τιμή του τίτλου στο ταμπλό του Χ.Α. να έχει υπερτετραπλασιαστεί κατά την τελευταία πενταετία.
Αντίθετα, υποτονικότερη είναι η υποδοχή του ομολόγου της εταιρείας στο Χ.Α., το οποίο με κουπόνι 2,6% και ουσιαστικά με εξαετή διάρκεια (λήγει τον Οκτώβριο του 2026, χωρίς δικαίωμα πρόωρης αποπληρωμής) διαπραγματεύεται γύρω στο «100», όταν π.χ. οι αποδόσεις στα δεκαετή ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου έχουν απόδοση κοντά στο 1%.
ΥΓ. Η απόφαση τεσσάρων ξένων επενδυτών -εν μέσω πανδημίας- να καλύψουν αύξηση κεφαλαίου της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής ύψους 68,5 εκατ. ευρώ, δεν λειτουργεί μόνο υπέρ των μετόχων, αλλά υπέρ και των ομολογιούχων της εισηγμένης.
Οι μνηστήρες και το κρίσιμο ερώτημα
Eνδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια έχει ο γαλλικός όμιλος Bollore Transport & Logistics, που φέρεται να συζητά με τον όμιλο Goldair. Οι Γάλλοι, που σήμερα είναι ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμένων της Αφρικής, διαχειρίζονται 21 συμβάσεις παραχώρησης διεθνώς, απασχολούν περισσότερους από 36.000 εργαζόμενους και το 2018 είχαν έσοδα 8,7 δισ. ευρώ. Εκτός από λιμάνια διαχειρίζονται και δύο αγωγούς καυσίμων, καθώς και περίπου 3.000 χλμ. σιδηροδρομικών γραμμών.
Οι πρώτοι διαγωνισμοί για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας (τον τερματικό σταθμό) και Ηγουμενίτσας βρίσκονται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ. Παρά τις φήμες περί ενδιαφέροντος αρκετών υποψηφίων, δεν είναι σίγουρο πως τελικά θα υπάρξουν ελκυστικές προτάσεις και για τα τρία. Στις αρχές του επόμενου μήνα, αν δεν δοθεί παράταση, θα γνωρίζουμε αν επιβεβαιωθούν και τα περί ζωηρού ενδιαφέροντος από ΗΠΑ για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης...
|