Και το όνομα αυτής... Optima
Σε Optima Bank θα μετονομαστεί, όπως πληροφορείται η στήλη, η Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδος (IBG) αμέσως μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασής της από την υπό εκκαθάριση Λαϊκή στον όμιλο Motor Oil. Η συναλλαγή έχει εγκριθεί από την Τράπεζα της Ελλάδος και αμέσως μετά τη μεταβίβαση, θα αλλάξει και το Διοικητικό Συμβούλιο.
Η IBG έκλεισε το 2018 με ζημιές μετά από φόρους 3,9 εκατ. ευρώ. Κατά τους πρώτους μήνες, όμως, της φετινής χρονιάς εμφανίζει, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις χρήσης 2018, αυξημένα έσοδα και μειούμενες διοικητικές δαπάνες, γεγονός που έχει οδηγήσει σε οριακά ζημιογόνα αποτελέσματα. Ο συνολικός δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας στο τέλος του 2018 ανερχόταν στο 43,34%.
Προσφυγές στον διαγωνισμό του μισού δισ. για τα λεωφορεία
Δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη προσφύγει στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) για τον διαγωνισμό του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ που προκήρυξε το υπουργείο Υποδομών προ των εκλογών για την προμήθεια λεωφορείων, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του ΟΑΣΑ (Αθήνα) και του ΟΑΣΘ (ΟΑΣΘ).
Η νέα ηγεσία του υπουργείου έχει γίνει δέκτης και διαμαρτυριών για όρους του διαγωνισμού που θεωρούνται ανοικτοί σε κριτική για οικονομικούς ή τεχνικούς λόγους. Για παράδειγμα, ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε χωρίς να είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση των 500 εκατ. ευρώ, αφού δεν υπάρχει ένταξη στο ΕΣΠΑ (ούτε σχετική συμφωνία με Κομισιόν). Επιπλέον, οι υποψήφιοι διαμαρτύρονται για τεχνικούς όρους όπως η απαίτηση για εγκατάσταση ταχυφορτιστών στους δρόμους, ώστε να φορτίζουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Πρόκειται για όρο που θεωρείται υπερβολικός καθώς οι σημερινές μπαταρίες εξασφαλίζουν στα λεωφορεία κίνηση για 300 και πλέον χιλιόμετρα. Κάποιοι υποψήφιοι θεωρούν, επίσης, πως είναι υπερβολική και η απαίτηση για πολυετή συντήρηση των οχημάτων, με σταθερές τιμές ανταλλακτικών.
Οι αποφάσεις για την τύχη του διαγωνισμού θα ληφθούν από τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή.
|