|
Μπήτρος: η άλλη ανάγνωση των αποτελεσμάτων
Μπορεί η πρώτη ανάγνωση των περσινών αποτελεσμάτων της Μπήτρος να προκάλεσαν αρνητικές εντυπώσεις (καθαρές ζημίες 14 εκατ. ευρώ, ενοποιημένα ίδια κεφάλαια -9,9 εκατ. ευρώ), ωστόσο από μια προσεκτικότερη ανάγνωση των λογιστικών καταστάσεων, προκύπτει μια αρκετά καλύτερη εικόνα.
Για παράδειγμα, οι πωλήσεις διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα, παρά τα προβλήματα ρευστότητας της εισηγμένης. Επίσης, με δεδομένο ότι υπήρξαν 7,9 εκατ. ευρώ έκτακτες ζημίες, τα επαναλαμβανόμενα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διατηρήθηκαν για μια ακόμη χρονιά σε θετικό πρόσημο, φτάνοντας στα 2,7 εκατ. ευρώ (έναντι +3,6 εκατ. ευρώ). Και, τέλος, ο όμιλος μέσω εξοικονομήσεων κόστους και πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων φαίνεται να μείωσε το υπόλοιπό του προς τις τράπεζες κατά 3,2 εκατ. ευρώ.
Το μεγάλο ζητούμενο ωστόσο είναι το ποια κατάληξη θα έχει το. σίριαλ της σύμπραξης Μπήτρου και ΣΙΔΜΑ, με τη δεύτερη να απορροφά τη μεταλλουργική δραστηριότητα της πρώτης.
Παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν ότι «κατ' αρχήν συμφωνία έχει υπάρξει, το deal θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, ωστόσο η εμπλοκή έξι τραπεζών δημιουργεί μια τεράστια ουρά, η οποία αποδεικνύεται. μακρύτερη και από το ίδιο το βόδι».
Σε κάθε περίπτωση, ίδωμεν...
Attica-ΗSW: πώς πέρασε το deal από την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Επιτυχώς πέρασε από τη διαδικασία έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το deal συνένωσης μεταξύ της Attica Group και της Hellenic Seaways. Και λέμε επιτυχώς, διότι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η απόφαση της Επιτροπής ήταν «σκληρή, αλλά δίκαιη», διατηρώντας μεν «αξία» για το νέο σχήμα, αλλά και διασφαλίζοντας την προστασία του ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα.
Ειδικότερα, το νέο σχήμα θα είναι υποχρεωμένο να «δημιουργήσει χώρο» στον ανταγωνισμό στη περιοχή της Παροναξίας και στο Βόρειο Αιγαίο, εφόσον βεβαίως υπάρξει ενδιαφέρον για την ανάληψη γραμμών από άλλες εταιρίες.
Ταυτόχρονα, όμως, η απόφαση φέρεται να διασφαλίζει και το συμφέρον του επιβατικού κοινού, προβλέποντας ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί με την προϋπόθεση ότι οι υπηρεσίες (και τα πλοία) των τυχόν ενδιαφερόμενων θα έχουν αντίστοιχα «ποιοτικά» χαρακτηριστικά με αυτά που ήδη προσφέρουν οι εταιρίες που συνενώνονται.
Κοινώς. «σκυλοπνίχτες» δεν αναμένεται να επωφεληθούν της ευκαιρίας!
|
|