Δίκτυο ΟΣΕ: Μπροστά κατασκευάζεται, πίσω... ξηλώνεται
Πριν προλάβουν να πανηγυρίσουν στον ΟΣΕ για την παράδοση της νέας γραμμής Τιθορέα - Λιανοκλάδι, η κατασκευή της οποίας είχε αρχίσει από τη δεκαετία του '90, οι επιτήδειοι έκλεψαν τμήματα του σιδηροδρομικού εξοπλισμού στη Βόρεια Ελλάδα! Οι κλοπές στο σιδηροδρομικό δίκτυο συνεχίζονται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να απαξιώνονται επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Στη Βρετανία, πάντως, η τεχνολογία έχει δώσει απάντηση στο συγκεκριμένο πρόβλημα: Μέσω υπολογιστών παρακολουθείται ο «θόρυβος» στο σιδηροδρομικό δίκτυο και όταν το σύστημα ακούει τον «θόρυβο» που προκαλείται από το ξήλωμα γραμμών κ.λπ., τότε στέλνει τις αστυνομικές αρχές στο συγκεκριμένο σημείο.
Αφού όλα τα υπόλοιπα μέτρα δεν απέδωσαν, μήπως να εξεταστεί και αυτή η λύση;
Τι έκθεση έχουν οι τράπεζες
σε εμπορικά ακίνητα
Οπως έχει γράψει το Euro2day.gr, η παραδοχή του δυσμενούς σεναρίου για υποχώρηση στις τιμές των εμπορικών ακινήτων κατά 17,5% την τριετία 2018-20 μετρίασε κάπως την καλή εικόνα της αγοράς για τις μακροοικονομικές παραμέτρους του stress test.
Τα εμπορικά, όμως, ακίνητα αποτελούν μικρό μέρος των ενεχύρων που διαθέτουν οι τράπεζες, σε σχέση με τα στεγαστικά. Για παράδειγμα σε Εθνική και Eurobank, από το σύνολο των δανειακών χορηγήσεων, που έχουν ενέχυρα επί ακινήτων, μόνο το 25% είναι εμπορικά. Το υπόλοιπο 75% είναι κατοικίες.
Αντίθετα, πιο ισορροπημένη είναι η διάρθρωση της Πειραιώς, καθώς έχει και το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο εταιρικών χορηγήσεων.
|