|
Η κατάρρευση της Carillion ξυπνά μνήμες στην Ελλάδα
Εκτενέστατη παρουσία στην Εγγύς και Μέση Ανατολή είχε η Carillion, ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της Βρετανίας, που βρίσκεται εδώ και λίγες μέρες σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.
Η Carillion, η οποία κατέρρευσε εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων κυρίως σε τρία έργα με συμβάσεις παραχώρησης στη Βρετανία, είχε χιλιάδες εργαζόμενους στη Μέση Ανατολή, με θυγατρικές και γραφεία σε Κατάρ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ομάν και Σαουδική Αραβία. Σοβαρά έργα είχε υλοποιήσει και στην Αίγυπτο κατά το παρελθόν.
Η διοίκηση της Carillion φορτώνει την κατάρρευση του πανίσχυρου ομίλου σε τρεις παραχωρήσεις που δεν πήγαν όπως ακριβώς υπολόγιζε. Πρόκειται για την κατασκευή και διαχείριση δύο νοσοκομείων (σε Birmingham και Liverpool), καθώς και τη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα παράκαμψης της Aberdeen στη Σκωτία. Σχεδόν οι μισοί από τους περίπου 43.000 εργαζόμενους του ομίλου βρίσκονταν εκτός της Βρετανίας.
Εδώ στην Ελλάδα δεν μας είναι άγνωστα αυτά τα φαινόμενα πάντως. Πολλοί ισχυροί όμιλοι κατέρρευσαν, όχι βέβαια από συμβάσεις παραχώρησης και ΣΔΙΤ, αλλά από τις υπερβολικές εκπτώσεις που προσέφεραν σε παραδοσιακά δημόσια έργα.
Sixt: πήρε παράταση
Παράταση για τις 24 Ιανουαρίου πήρε η κατάθεση μη δεσμευτικών προσφορών για την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Λάιον Ρένταλ, γνωστή υπό το εμπορικό σήμα Sixt, κατόπιν σχετικού αιτήματος από ενδιαφερόμενους επενδυτές.
Η διαδικασία ανεύρεσης στρατηγικού επενδυτή τρέχει μετά από συμφωνία των πιστωτριών τραπεζών, υπό την Alpha, με τον βασικό μέτοχο της Sixt, Β. Θεοχαράκη.
Οι επενδυτές καλούνται να αποτιμήσουν στις προσφορές τη συνολική αξία (enterprise value) της εταιρείας, της οποίας ο δανεισμός ανέρχεται σε 90 εκατ. ευρώ, ενώ χρειάζεται και κεφάλαια για εκσυγχρονισμό στόλου. Ως σύμβουλος αναδιάρθρωσης λειτουργεί η Deloitte.
|
|